پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری، تشکیل مدارس علمیه قرآنی را از فعالیت های تهذیبی حوزه علمیه بوشهر برشمرد و گفت: حدود ۱۰۰ طلبه در این مدارس به حفظ قرآن مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، صبح امروز در نشست مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه استان بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه تهذیب در استان بوشهر طی سال های گذشته صورت گرفته، گفت: برخی از این کارها در سطح کشور بی نظیر و یا کم نظیر است.

وی، برگزاری دوره مقدماتی و تخصصی آشنایی با مشاوره در حوزه روان شناسی را یکی از این اقدامات برشمرد و افزود: در این کارگاه ها که با حضور اساتید سرشناس کشوری انجام شد بهترین شیوه های مشاوره آموزش داده شد که ثمره این دوره ها ایجاد رشته تخصصی مشاوره اسلامی سطح ۳ در بوشهر بود که در حال حاضر نیز تعدادی از روحانیون و اساتید حوزه در آن مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، اجرای طرح جامع تربیتی در سطح استان، برگزاری دوره میثاق طلبگی به مدت یک هفته، برپایی نمایشگاه کتب اخلاقی برای طلاب، کارگاه تلبس و طرح مطالعاتی شهید مطهری را از دیگر فعالیت های تهذیبی عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری همچنین ایجاد مدارس علمیه قرآنی در استان را از دیگر فعالیت های تهذیبی برشمرد و گفت: تعداد سه مدرسه قرآنی در سطح است فعالیت قرآنی را انجام می دهند و حدود ۱۰۰ طلبه تحت این مدارس کار حفظ قرآن را فرا می گیرند که تا کنون شش تا هفت جزء قرآن توسط طلاب حفظ شده است، همچنین برخی از طلاب حافظ کل هستند.

وی، برگزاری استعدادسنجی تحصیلی و شغلی برای همه طلاب، ایجاد شورای تهذیبی در تمامی مدارس علمیه، برگزاری اردوی تفریحی ویژه خانواده طلاب و اساتید همچون مناطق جنگی و راهیان نور و برگزاری طرح پایش قرآنی از دیگر فعالیت های مهم تهذیبی در سطح استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha