سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماه رجب

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت: اوج اعمال ماه رجب توبه و استغفار و سبک شدن از گناهانی است که در قلب و دل انسان جای گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی، صبح امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین (علیه السلام) شهرستان آوج ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) و فرارسیدن ماه رجب، گفت: تربیت شاگردان در علوم مختلف، و شناسایی استعدادها و تربیت آنها در مسیر استعدادهایشان  از ویژگی های برجسته حضرت امام محمدباقر(علیه السلام) بود.

استاد حوزه علمیه شهرستان آوج همچنین به فرارسیدن ماه رجب، ماه خودسازی و تهذیب نفس اشاره و عنوان کرد: اوج اعمال ماه رجب توبه و استغفار و سبک شدن از گناهانی است که در قلب و دل انسان جای گرفته است.

وی ادامه داد:  ماه رجب ماه ورود رسیدن به اوج لیلة القدر است. در روایات داریم اگر کسی بخواهد لیله القدر ماه مبارک رمضان را درک کند باید ماه رجب و ماه شعبان را به عنوان دو مقدمه لازم و خوب طی کند.

حجت الاسلام شعبانلی خاطرنشان کرد: در ماه رجب بسیار به روزه داری توصیه شده است و انسان ها باید به درگاه خداوند متعال استغفار کنند و خود را از رذایل و گناهان سبک نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha