جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهرستانی

حوزه/ اگر تاریخ و تمدن کشورهای اسلامی را مرور کنیم ما با آن کشورها قابل مقایسه نیستیم، مطابق خاطرات برخی رزمندگان در جنگ هشت ساله، ما حتی یک آرپیچی نداشتیم ولی امروز  در تجهیزات نظامی و حتی پزشکی قوی شده ایم، چرا که بر حسب نیاز به سمت آنها رفتیم و در موارد دیگر هم می توانیم پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران در دیدارحجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا رئیس و مدیران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی  گفت: مقالات و مکتوبات مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، قابل تقدیر است، ولی باید این فعالیت ها منتشر و به دنیا عرضه شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات در دنیای کنونی خطاب به رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: باید ارتباطات با مراکز علمی دنیا را توسعه دهید، عرضه کردن، ارتباط برقرار کردن، تماس گرفتن و رفت و آمدها بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی عرضه بحث های علمی و فعالیت های اساسی به دنیا را مهم دانست و گفت: ما باید عرضه فکری و علمی خود را در دنیا قوی تر کنیم، تاکنون به نظر می رسد نتوانسته ایم آثار علمی خود را به دنیا عرضه کنیم؟ آیا کتاب هایی که شما( مرکز تحقیقات اسلامی مجلس) منتشر کردید، توانسته اید عرضه نمایید؟

وی گفت: در کشور ما در کنار تعهد و تخصص، برای استفاده از ظرفیت های مختلف حوزوی و دانشگاهی و حفظ جوانان نخبه، نیاز به مدیریت قوی داریم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی به تجربه برخی کشورهای جنوب شرق آسیا اشاره کرد و گفت: کشور سنگاپور به دلیل مدیریت درست از منابع خود، سالانه دو تریلیون درآمد کسب می کند، در حالی که کشور ما با وجود منابع غنی و خدادادی مانند نفت، گاز و سایر منابع ، درآمد سال گذشته ما ۱۵۰ میلیارد تومان بود، در حالی که می توانیم با مدیریت منابع خود، بهتر از این عمل کنیم.

وی به تجربه کشور مالزی از دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا در زمینه درآمدزایی برای کشورش اشاره کرد و گفت: ماهاتیر محمد در مالزی در اقدامی بسیار زیبا، با کاشت درخت پالم در این کشور، سالانه ۴۰ میلیارد فقط از روغن آن سود عایدشان می شود، ضمن اینکه از نظر زیست محیطی نیز کشور را سبز و زیبا کرده است، این به معنای مدیریت قوی و استفاده از فرصت ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خاطرنشان کرد: ما باید جدا از نفت به عنوان سرمایه ملی، در امور دیگر نیز وارد شده و سرمایه گذاری کنیم، چون بهترین فرصت ها، متخصصان و مغزها را در اختیار داریم و باید استفاده کنیم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی بیان داشت: ما در تئوری و نظریه پردازی بسیار قوی هستیم، ولی باید این نظریه ها را در مقام عمل نیز اجرایی و عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه ما اگر مدیریت و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، می توانیم دنیا را قبضه کنیم، گفت: امروز دشمنان خبیث و مجرمان کثیف، با محاصره اقتصادی و دارویی و تحریم، به کشور ما فشار وارد می کنند و حتی زمانی از ورود یک پت اسکن، به کشور جلوگیری می کردند، بنابراین، ما توانایی های زیادی داریم و باید از فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی تصریح کرد: اگر تاریخ و تمدن کشورهای اسلامی را مرور کنیم ما با آن کشورها قابل مقایسه نیستیم، مطابق خاطرات برخی رزمندگان در جنگ هشت ساله، ما حتی یک آرپیچی نداشتیم، ولی امروز  در تجهیزات نظامی و حتی پزشکی قوی شده ایم، چرا که بر حسب نیاز به سمت آنها رفتیم و در موارد دیگر هم می توانیم پیشرفت داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha