شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رجایی نیا

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به اهمیت ریل گذاری درست قوانین در کشور، گفت:  اصل حرکت کشور و ریل گذاری آن  بر اساس قانون است به گونه ای که اگر قانون خوب و اسلامی تصویب شود، اثرات آن در جامعه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده، قانون کارشناسی شده و یا بر مبنای اسلام نباشد، آثار وضعی و نامطلوب آن در آینده، برای جامعه آشکار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: این مرکز از حدود یک دهه قبل توسط ریاست قبلی مجلس تاسیس شده و فعالیت های خوبی را انجام داده است، در دوره جدید نیز شورای سیاست گذاری آن به ریاست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، تشکیل شده است که می تواند باعث ایجاد ارتباط وسیع تر بین حوزه و مجلس شورای اسلامی شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نقش آفرینی حوزه علمیه در بحث قوانین را بسیار مهم دانست و گفت: امید است حوزه های علمیه در دوره های جدید و با تشکیل شورای سیاستگذاری ، نقش آفرینی بیشتری در قوانین از منظر شرع، فقه و اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا، فعالیت در امر قانونگذاری را کاری سخت و سنگین دانست و گفت: امیدوارم به لطف خداوند، با استفاده از تجارب گذشته و برنامه های جدیدی که طراحی شده، این مرکز بتواند منشا اثرات مفید در کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha