جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ در قضیۀ سلمان رشدی یادتان است چه جنجالی به راه انداختند!؟ ناگهان چندین کشور اروپایی، یکی پس از دیگری، نمایندگانشان را از تهران خواستند. یادتان هست؟ ما که نباید اینها از یادمان برود! آدم احساس می‌کرد کانّه در دنیا تنها مانده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به بهانۀ ۲۵ بهمن، سالگرد صدور فتوای تاریخی امام خمینی (ره) علیه نویسندۀ کتاب آیات شیطانی، به بازخوانی نظر  رهبر معظم انقلاب پیرامون صدور این فتوا خواهیم پرداخت:

     

رهبر معظّم انقلاب:

«هر وقت می‌شنویم در جایی جلسه‌ای یا هیأتی از سران کشورها علیه جمهوری اسلامی بوده است، بنده به حافظه و به یادداشت‌هایم مراجعه می‌کنم، می‌بینم از این بیش‌تر و بدترش، زمان امام اتّفاق افتاده است!

در قضیۀ سلمان رشدی یادتان است چه جنجالی به راه انداختند!؟ ناگهان چندین کشور اروپایی، یکی پس از دیگری، نمایندگانشان را از تهران خواستند. یادتان هست؟ ما که نباید اینها از یادمان برود! آدم احساس می‌کرد کانّه در دنیا تنها مانده است.

بعد از چندی هم، با عذرخواهی آمدند که: «خیلی ببخشید. معذرت می‌خواهیم. اشتباه شده است!» یکی‌ یکی برگشتند. این‌طور نبود!؟

اگر ما را از حملۀ نظامی بترسانند یا تهدید کنند که ممکن است یک وقت بیایند فلان جا را بمباران کنند، یادمان خواهد آمد که مگر ما در زمان امام، کم بمباران شدیم!؟

اینها کار خدا بود. در بودن آن استوانۀ عظیم و آن رکن رکین (که انسان هر چه هم ضعف داشت می‌توانست به او مراجعه کند و خودش را قوی سازد) خدای متعال، این‌همه امتحان را یکی پس از دیگری برای ما پیش آورد، تا بدانیم که این حرف‌ها [تهدیدهای دشمن]، بیش از همه‌چیز، نهیب‌زدن و هیبت نشان دادن است.

ما اگر مردم را داشته باشیم، از هیچ چیز نباید بترسیم. (بیانات ۱۳۷۱/۰۹/۳۰)

منشور حوزه و روحانیت، ج ‌۷، ص ‌۴۳۷-۴۳۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha