جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: امروز رسالت اصلی طلبه خودسازی و ساختن جامعه است و باید بتواند خود و جامعه را از انحرافات دور کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح امروز در جمع اساتید وطلاب مدرسه علمیه شهرستان آوج گفت:  ما باید امروز باورها و سبک زندگی خود را از مکتب اهل‌بیت (ع) و انبیا الهی الگو بگیریم و منش و رفتار ما، در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی سبک زندگی اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد:  اخلاق در حوزه‌های علمیه مهم‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و یک طلبه از لحاظ اخلاق و برخورد باید نمونه و نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این که در عمل به دستورات دین باید تنها و تنها رضای پروردگار را در نظر داشت، افزود: اولین گام حرکت در مسیر معنویت و خودسازی، بیداری است. هر شخص مخصوصا طلاب باید بدانند در نقشه ای که خدا برای عالم ترسیم کرده او چه وظیفه‌ای دارد و برای ظهور حضرت حجت(عج) در حال چه کاری است.

حجت الاسلام موسوی، به یاد مرگ بودن را مهم دانست و بیان کرد: غفلت آدمی از مرگ و معاد، عاملی بزرگ در عصیان و تباهی گری است.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: امروز رسالت اصلی طلبه خودسازی و ساختن جامعه است و باید بتواند خود را از انحرافات دور کند و از نگاه قرآن مجید تزکیه بر تعلیم مقدم است و آموزش و یادگرفتن مقدم کار طلبه است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha