جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز، عصر امروز را عصر اختیار دانست و گفت: به امروزه پستوها و نهان خانه‌های گناه زیاد شده و لازم است با استفاده از ظرفیت های عمومی اساتید و خود طلاب استفاده، ایمان جوانان را تقویت به سمت ارتقاء اخلاق و معنویت و توسعه عمل صالح برویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی صبح امروز در اجلاسیه رزمایش تهذیبی تربیتی مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان فارس که در سالن ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از تخصص اساتید عرصه تعلیم و تربیت در مسیر تربیت طلاب استفاده کرد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری علاوه بر اینکه معاون تهذیب حوزه‌های علمیه است یک کارشناس امور تربیتی نیز محسوب می‌شوند که باید از تخصص و مباحث کارشناسی ایشان استفاده کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه مدیران مدارس علمیه دغدغه تهذیب را دارند، عنوان کرد: این تأکیدها و بیان شیوه‌ها نیز می‌تواند مؤثر واقع شود و نگاه‌ها را تکمیل کند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: یکی از روایتی که می‌تواند نگاه انسان را به ماهیت انسان تغییر دهد این حدیث شریف است، حضرت در این حدیث ابتدا مقدمه‌ای از خلقت ملائکه، حیوانات و انسان را بیان می‌کنند و سپس به این سؤال که آیا ملائکه برترند یا بنی‌آدم؟ پاسخ می‌دهند که این پاسخ حکیمانه‌ترین پاسخی است که می‌تواند داده شود حضرت می‌فرماید هر کس عقل خود را بر شهوتش غلبه دهد او از ملائکه برتر است و هر کس شهوتش بر عقلش غالب شود از حیوانات بدتر است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام کرونایی که اکنون یک سال از شیوع آن می‌گذرد، استان فارس جزو استان‌هایی بود که ازنظر سرعت عمل در آموزش غیرحضوری و جامعیت شیوه‌نامه پیشتاز بود، در این ایام تلاش شد تا آموزش ضربه‌ای نبیند و آسیب‌ها به حداقل برسد، اما آنچه مدیریتش سخت و آسیب‌های بیشتری داشت، مسائل اخلاقی و تربیتی بود؛ چراکه اولاً طلاب از فضای معنوی مدرسه دور شده بودند و ارتباط آن‌ها با اساتیدشان کم شده بود و ثانیاً تا دیروز به طلاب نسبت به ورود به فضای مجازی توصیه‌ای نمی‌شد اما در این یک سال طلاب ملزم شدند تا با تهیه ابزار لازم وارد فضای مجازی شوند آن‌هم فضایی که بیشترین آسیب‌ها را دارد.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: ورود طلاب به فضای مجازی موجب شد تا دغدغه مدیران و اساتید محترم مدارس علمیه نسبت به تربیت طلاب بیشتر شود.

وی اضافه کرد: عصر امروز عصر اختیار است، به این معنا که پستوها و نهان‌خانه‌های گناه زیاد شده و عرصه اختیار بازتر شده و آنچه می‌تواند در این عرصه انسان را به‌سوی انتخاب مسیر سعادت پیش ببرد تربیت صحیح ایمانی و دینی است، بنابراین باید راه‌کارها نیز جدید شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های عمومی اساتید و خود طلاب استفاده کرد تا با تقویت ایمان به سمت ارتقاء اخلاق و معنویت و توسعه عمل صالح برویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha