جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 944581
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
تبریز

حوزه / دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در وضعیت کنونی به عنوان بزرگترین معروف تأکید کرد و گفت: که عدم رعایت آن منکری است که به خطر انداختن سلامت و جان جامعه را درپی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام نستوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تبریز، ضمن تبیین رویکردهای جدید ستاد تأکید کرد: متأسفانه در جامعه امروزی امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر به حجاب و پوشش، محدود کرده‌اند و برخلاف آن فعالیت ستاد بیشتر فرهنگ‌سازی فریضتین می‌باشد که اگر بر خلاف آن عمل شود نتیجه همان می‌شود که الان در جامعه مشاهده می‌شود و بی‌تفاوتی در جامعه نسبت به این واجب مظلوم بیشتر شده است.  

حجت‌الاسلام نستوهی گفت: با توجه به رویکرد جدید ستاد امر به معروف کشور، امروز در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را در مرحله اول باید تبیین کرد و بعد به ترویج فریضتین پرداخت؛ لذا خواسته ستاد استان از شورای دستگاه‌های اجرایی این است که معروفات و منکرات را به صورت تخصصی احصا کنند و به نسبت آن به فرهنگ‌سازی فریضتین در آن دستگاه بپردازند و باید کسی که آمر به معروف است این را هم به خاطر داشته باشد که اگر می‌خواهد به ترویج فریضتین بپردازد باید امر به معروف را دلسوزانه انجام دهد.

وی افزود: می‌توان با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان با موضوع انتقادپذیری در ادارات، مسئولین را با اهمیت فریضتین و نسبت به انجام هر چه بهتر آن آشنا کرد و در ادامه همچنین خواستار دعوت از دانشجویان این دانشگاه در جهت ترویج واجبین مظلوم با زبان خودشان به صورت تولید عکس نوشته، کلیپ، انیمیشن و ... شد.  

در این جلسه دکتر صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز تأکید کرد که اگر ما کارمان را در حوزه بهداشت و درمان و مخصوصاً مبارزه با بیماری منحوس کرونا درست انجام دهیم خودش به عنوان معروف است که به آن باید توجه ویژه شود.

همچنین دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی گزارشی را در مورد فعالیت‌های انجام شده به حاضران در جلسه انجام داد.

در پایان این جلسه احکام ریاست و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی اعطاء گردید همچنین به تعدادی از پزشکان به نمایندگی از کادر پزشکی تندیس ایثار پزشکی اهدا شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha