پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عرفانی

 حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت:اخلاص یکی از مهم ترین عوامل تقرب الی الله است و اگر نیت کار برای خداوند باشد و اخلاص در تمامی فعالیت‌ها حاکم شود؛ آن کار با برکت خواهد بود، پس باید این مسئله در همه فعالیتها وکارهایمان اولویت جدی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر عرفانی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک ماه پرفضیلت رجب گفت:  باید بتوانیم با افزایش معنویت و مراقبت از اعمال زمینه پذیرش از ماه میهمانی خداوند را فراهم نموده و بتوانیم رضایت خداوند متعال را در این ماه کسب کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد:  یکی از مهمترین شاخصه‌ها که باید همیشه مد نظر همه قرار گیرد، اخلاص در کارها و فعالیت هامی‌باشد، اگر هر کاری که می‌کنیم، قصد قربت الهی و رضای الهی را مد نظر داشته باشیم، موفقیت حاصل می شود.

وی ادامه داد:  اخلاص در کارها دو وجه دارد، نتیجه این نیت یکی این است که کل زندگی انسان تبدیل به عبادت خواهد شد و اگر انسان بتواند در تمامی شئون زندگی خود خداوند را مد نظر داشته باشد تمامی لحظات زندگی وی در عبادت خواهد بود.

حجت الاسلام عرفانی عنوان کرد: داشتن این صفت به انسان توفیق می‌دهد که در خلوص نیات و انگیزه‌های خود توفیق داشته باشد و عیار کارها و رفتارهایش را با سنگ محک اخلاص آزمایش کند   تا  مورد توجه و عنایت امام عصر(عج) واقع شود.

حجت الاسلام عرفانی عنوان کرد: نشانه کار برای رضای خدا این است که ضمن خدمت به مردم ورضایتمندی آنها  همیشه در مسیر   رضای خدا و امام زمان(عج) گام بردارد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: با دقت در آیات قرآن کریم به این نکته بر می‌خوریم که روز قیامت برای سنجش اعمال آدمی از ترازو استفاده می‌شود و اگر ترازوی اعمال خوب انسان بیشتر باشد، در آسایش خواهد بود و اگر ترازوی اعمال بد انسان سنگین‌تر باشد، در فلاکت و بدبختی و عذاب خواهد بود.

استاد حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: اخلاص یکی از مهم ترین عوامل تقرب الی الله است و اگر نیت کار برای خداوند باشد و اخلاص در تمامی فعالیت‌ها حاکم شود؛ آن کار با برکت خواهد بود، پس باید این مسئله در همه فعالیتها وکارهایمان اولویت جدی  باشد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha