جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره نزدیک شدن به پنجم اسفند و پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت»، روزهای آینده را روزهای مهمی برای پرونده هسته‌ای ایران دانست و گفت: در این زمینه تمام مسئولان در همه سطوح موظف‌اند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۹۹ عمل کنند و یک‌صدا بر همین مسیر پیش بروند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره نزدیک شدن به پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» اظهار کرد: دولت در قانون یاد شده موظف است بر اساس بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام طی دو ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند و پنجم اسفند این موعد فرامی‌رسد.

وی افزود: دوازدهم آذرماه امسال بود که مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تصویب کرد و پس از تأیید شورای نگهبان، توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: پس از استقرار جو بایدن در کاخ سفید بسیاری بر این گمان بودند که او در اولین فرصت تکلیف پرونده برجام را روشن خواهد کرد، اکنون اما پس از حدود یک ماه جز برخی اظهار نظرات دست و پاشکسته، هیچ‌گونه سیاست روشنی تاکنون از سوی آمریکا اعلام نشده است؛ البته باید گفت بدون تردید پرونده ایران مهم‌ترین و پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پرونده برای جو بایدن است.

وی تصریح کرد: اینک همه صاحب‌نظران قبول دارند که آن مصوبه مجلس اقدامی بهنگام و هوشمندانه و بازدارنده بوده است و اکنون موعد ضرب‌الاجل ایران برای ۵ پنجم اسفند در حال فرارسیدن است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام نیز یکشنبه‌شب توسط نماینده ایران در آژانس بین‌المللی تحویل شده که بر اساس این نامه اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس روزهای آینده روزهای مهمی برای پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود و نوع مواجهه ایران و مسئولان جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: در این زمینه تمام مسئولان در همه سطوح موظف‌اند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۹۹ عمل کنند و یک‌صدا بر همین مسیر پیش بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha