یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید جواد شهرستانی

حوزه/ تشکیلاتی عمل کردن بسیار مهم است، متاسفانه در میان برخی این‌گونه است که برای بزرگ شدن خودشان یکدیگر را تخریب می‌کنند، در حالی که با از بین رفتن یکی، بقیه آسیب پذیرتر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در ایران در دیدار جمعی از اعضای دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: خروجی تقریرات باید طوری باشد که مورد استفاده تمام حوزه‌ها قرار گیرد. برخی از تقریرات این چنین نیست. در حالی که مشکل در خروجی‌ها است.


این استاد حوزه با یادآوری این موضوع که باید به سیستم و خروجی توجه کرد، عنوان داشت: سیستم ما اشتباه است. خداوند می‌فرماید «یزکیهم و یعلمهم» یعنی نخست باید پرورش و سپس آموزش داشت.


وی افزود: برای نمونه خروجی سیستم آموزش و پرورش ما چیست؟ نخبگان و خوش استعدادهای ما چه می‌شوند؟ درست است که در مدارس استعدادهای درخشان جذب می‌شوند، ولی نتیجه خروجی آن چیزی نیست که به دنبال آن هستیم. مشکل در خروجی سیستم است که به نتیجه نمی‌رسیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به این‌که بحث‌های زیادی صورت می‌گیرد که تعهد مقدم است یا تخصص، عنوان کرد: بنده معتقدم بحث مدیریت مقدم بر این دو است. اگر مدیریت نداشته باشیم ما نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم. البته تعهد و تخصص نیز مهم است؛ اما بدون مدیریت چیزی نداریم. برای نمونه حلیمه یعقوب که اکنون رئیس جمهور سنگاپور است، با مدیریت خود سبب تحول در سنگاپور آن هم بدون نفت و منابع طبیعی دیگر شده است.


نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی، با اشاره به گزارش عملکرد اعضای دبیرخانه مفتاح عنوان کرد: خلاقیت و نوآوری که بسیاری از جوانان ما دارند، دیگران ندارند؛ اما از بس دشمن به ما گفته شما نمی‌توانید ما باور کرده‌ایم. خودتان را دست کم نگیرید. شما توانایی کارهای بسیار بزرگی را دارا هستید و می‌توانید تحولات زیادی را ایجاد کنید.


حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی در بیان مصادیقی از توانایی ایرانیان بیان داشت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در بیماری‌شان به آلمان سفر کرده و تحت مداوای پروفسور سمیعی قرار می‌گیرند. حتی بیش از ۴۰ درصد کارمندان ناسا ایرانی هستند.


وی ادامه داد: همه این بحث‌ها به این دلیل است که بگوییم شما «می‌توانید»؛ البته به شرط استمرار و مداومت در کار. سعی کنید تشکیلاتی عمل کنید؛ چرا که بسیار مهم است. متاسفانه در میان برخی این‌گونه است که برای بزرگ شدن خودشان یک‌دیگر را تخریب می‌کنند، در حالی که با از بین رفتن یکی، بقیه آسیب پذیرتر می‌شوند.


این استاد حوزه در پایان نشست ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته بیان کرد: إن‌شاء الله که در کارتان موفق باشید و بتوانید قدم‌های بیشتر، بهتر و موفق‌تری بردارید.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    در اینکه ایرانی توانایی خارق العاده دارد شکی نیست، ولی بحث 40 درصد کارکنان ناسا صرفاًیک ادعای اثبات نشده است...
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    مدیریت بدون تعهد و تخصص چگونه قابل تصور است ؟!!!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    اساسا اداره و مدیریت محل ظهور دانش ، تخصص و تدین مدیر است ، بنا بر این ، قوت و ضعف ، در دو حوزه تخصص و تدین مدیر ، مستقیما در سبک مدیریتیش ظهور می یابد .