پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 944930
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
زلزله سی سخت

حوزه/زمین لرزه ای به برزگی ۵/۶ دهم ریشتر چهارشنبه شب ساعت ۲۲:۰۵ دقیقه شهرستان دنا از توایع استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج ، در پی وقوع زلزله چهارشنبه شب ساعت  ۲۲:۰۵دقیقه به قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد مردم این شهرستان با ترک منزل خود به کوچه و خیابا ن پناه بردند.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که حتی استان‌های همجوار آن را احساس کردند به نحوی بود که بیشتر مردم شهرهای یاسوج و سی سخت منازل خود را در شب سالگرد سانحه دلخرش هواپیما با ۶۶ مسافر و خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن سال ۹۶ تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد، ترک کردند.

به گزارش «حوزه» هنوز گزارشی از تلفات جانی مخابره نشده است،  اما سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تاکنون ۴۴ نفر شامل ۴ نفر در سمیرم و ۴۰ نفر در شهرستان دنا بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری در شهر سی سخت  و روستاهای اطراف آن دچار آسیب دیدگی شده اند.

این زلزله به شهرستان  دنا و  روستاهای  اطراف خسارت وارد کرد و براساس واحد های ارزیابی کننده تعداد زیادی از واحد های منازل مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید صد البته به محض وقوع این زلزله تمامی دستگاههای خدمات رسان به محل وقوع زلزله اعزام و مشغول خدمات رسانی هستند.

 بر اساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دقایقی بعد از زلزله ۵/۶ ریشتری سی‌سخت در تماس تلفنی با مدیرکل بحران استان پیگیر وضعیت زلزله و سلامتی مردم شهر سی‌سخت شد.

حسینی در این تماس تلفنی پس از شنیدن گزارش مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از نیروهای امدادی و تمام دستگاه‌های درمانی، بهداشتی و خدماتی استان خواست تا با همه امکانات و تجهیزات به کمک مردم شهر سی‌سخت بشتابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق روستایی این شهر را دریابید گفت: با توجه به برودت هوا مشکل اسکان و چادر این مناطق برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha