جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشکر

حوزه/ در پی ترجمه و انتشار کتاب «اسلامی‌سازی دانش» از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی، لیف استنبرگ «رییس موسسه اسلامی مطالعات تمدن دانشگاه آقاخان لندن» با ارسال نامه ای، از رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی ترجمه و انتشار کتاب «اسلامی‌سازی دانش» از سوی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، لیف استنبرگ «نویسنده این اثر» به همراه مدیر کتابخانه دانشگاه آقاخان لندن، ضمن ارسال نامه به ریاست دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی و تشکر از ترجمه کتاب، خواستار خرید چند نسخه از ترجمه فارسی این کتاب شدند؛ دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه نیز ضمن تهیه چند نسخه، در تدارک ارسال آنها به لندن می‌باشد.

لازم به ذکر است کتاب اسلامی‌سازی دانش در سال ۱۳۹۷ توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی ترجمه شد و با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم(ع) به چاپ رسید.

این کتاب مشتمل بر چهار فصل است که در فصل اول به بررسی اندیشه‌های ضیاءالدین سردار در جریان اجمالیون، در فصل دوم به بررسی اندیشه‌های سید حسین نصر با عنوان در جستجوی علم مقدس، در فصل سوم با عنوان کاربردی‌سازی نگرش اسلامی به نظریه اسماعیل فاروقی و در فصل چهارم با عنوان قرآن و علم مدرن به بررسی نظریات موریس بوکای می‌پردازد؛ فصل‌های پنجم و ششم این کتاب نیز به بررسی رابطه بین این چهار نظریه در حوزه تولید دانش اسلامی و تحلیل و بررسی آن می‌پردازد؛ این کتاب با استقبال خوب جامعه علمی مواجه شده است.

حسب هماهنگی‌های به عمل آمده، دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌المللی دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی به زودی نشستی با دکتر لیف استنبرگ «نویسنده کتاب و رئیس موسسه اسلامی مطالعات تمدن دانشگاه آقاخان لندن» برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha