جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری

حوزه/ آیین افتتاحیه طرح ولایت کشوری صبح امروز در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی ره در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری صبح امروز با حضور مدیر مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمة الله علیه، معاون بنیاد مستضعفان و شرکت کنندگان این دوره در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی ره برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم آیت الله محمود رجبی با اشاره به اهمیت تهذیب نفس در کنار کسب علم گفت: علم نور است، اما اگر علم با تهذیب و تزکیه نفس همراه نباشد موجب نابودی بشر خواهد بود.

ما هم علم ضارّ داریم و هم علم غیرنافع و نافع

وی افزود:ما هم علم ضارّ داریم که ضرر می رساند و هم علم غیرنافع که هیچ سودی برای ما ندارد؛ در زندگی خودمان زیاد می یابیم که حرف ها و بحث های یادی را بر زبان جاری می کنیم که هیچ سودی ندارند و فقط عمر خود را با آنها تلف نموده ایم.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمة الله علیه خاطرنشان کرد: نوع سوم از علم، علم نافع است که انسان را متعالی می سازد.

وی گفت: در میان علومی که نافع هستند برخی از آن ها در درجه نخست از ارزش قرار دارند و اثرگذاری آن ها بیشتر از سایر علوم است؛ به همین دلیل در فرهنگ قرآن و روایات ما هر فردی موظف به دریافت و کسب این علوم شده است.

مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمة الله علیه اظهار کرد: انسان ها در اینکه کمال چیست ممکن است دچار خطا شوند و به اشتباه چیز ناقصی را مصداق کمال بیابند؛ ریشه این خطا در جهل است.

وی گفت: اساس طرح ولایت معرفت هایی است که به صورت نظام مند از عمقی ترین معارف تا اوج آن که معرفت به نظامی  که در مرکزیت آن ولایت فقیه قرار دارد آموزش داده می شوند.

امام به دنبال سیاست اسلامی در مقابل سیاست های شیطانی و حیوانی بود

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی سپس به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک ایام ماه رجب گفت: یکی از بحث های بسیار مهمی که در جامعه به خوبی به آن نپرداخته ایم ماهیت انقلاب اسلامی است؛ اگر این بحث به خوبی مطرح شود و انقلاب اسلامی را آنگونه که بوده و هست بشناسیم بسیاری از شبهات برطرف خواهند شد.

وی عنوان داشت: باید دید انقلاب اسلامی در چه وضعیتی اتفاق افتاده و به دنبال چه بوده است.

مسئول مرکز آموزش های آزاد مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه گفت: اینکه بگوییم انقلاب اسلامی صرفاً یک جابجایی نظام در کشور ایران بود در حق این انقلاب جفا کرده ایم و این سطح بسیار نازل و سطحی از شناخت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نکته مهم این است که بشر غربی تمام علوم و هنرهای خود را در قالب سکولار تولید نموده است و مفهوم آن این است که اگر انسان بخواهد از زندگی اش لذت ببرد و به امکانات لازم دست یابد نیازی به خدا ندارد؛ این همان خطری است که امام خمینی رحمة الله علیه احساس کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوطالبی اظهار کرد: امام خمینی آمد تا این نگاه را بشکند و فرمود سیاست هایی که در دنیای امروز وجود دارد یا از نوع سیاست شیطانی و یا از نوع حیوانی است.

وی گفت: امام به دنبال نوع سوم سیاست یعنی سیاست اسلامی بود و ایشان اعتقاد داشت که باید به دنبال استقرار حکومت «الله» بر روی زمین باشیم.

مسئول مرکز آموزش های آزاد مؤسسه امام خمینی رحمة الله علیه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بنا به اعتراف متفکران غربی سیر تاریخی بشر را که به سوی سکولاریسم و کنار گذاشتن دین در حال پیشروی بود تغییر داد.

حجت الاسلام و المسلمین  ابوطالبی خاطرنشان کرد: طرح ولایت می خواهد بگوید که حرف امام که فرمود سیاست شیطانی و حیوانی کاملاً مردود است، صحیح بوده است و به ارائه استدلال منطقی و عقلی در این باره بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha