چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / مراسم افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابوطالبی گفت: بشر غربی تمام علوم و هنرهای خود را در قالب سکولار تولید نموده است و مفهوم آن این است که اگر انسان بخواهد از زندگی اش لذت ببرد و به امکانات لازم دست یابد نیازی به خدا ندارد؛ این همان خطری است که امام خمینی احساس کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ابوطالبی در آیین افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری که صبح امروز در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی ره برگزار شد گفت: یکی از بحث های بسیار مهمی که در جامعه به خوبی به آن نپرداخته ایم ماهیت انقلاب اسلامی است؛ اگر این بحث به خوبی مطرح شود و انقلاب اسلامی را آنگونه که بوده و هست بشناسیم بسیاری از شبهات برطرف خواهند شد.

وی عنوان داشت: باید دید انقلاب اسلامی در چه وضعیتی اتفاق افتاده و به دنبال چه بوده است.

مسئول مرکز آموزش های آزاد مؤسسه امام خمینی، گفت: اینکه بگوییم انقلاب اسلامی صرفاً یک جابجایی نظام در کشور ایران بود در حق این انقلاب جفا کرده ایم و این سطح بسیار نازلی از شناخت انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین هزار کتاب و پایان نامه در موضوع انقلاب اسلامی در خارج از کشور به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی گفت: انقلاب اسلامی در قرن بیستم میلادی که دوران اوج تمدن غرب بود به وقوع پیوست؛ دورانی که غربی ها معتقد بودند تمدنی ساخته اند که پاسخگوی تمام نیازها و سوالات بشر است.

وی افزود: نکته مهم این است که بشر غربی تمام علوم و هنرهای خود را در قالب سکولار تولید نموده است و مفهوم آن این است که اگر انسان بخواهد از زندگی اش لذت ببرد و به امکانات لازم دست یابد نیازی به خدا ندارد؛ این همان خطری است که امام خمینی علیه احساس کرده بود.

مسئول مرکز آموزش های آزاد مؤسسه امام خمینی  اظهار کرد: امام خمینی آمد تا این نگاه را بشکند و فرمود سیاست هایی که در دنیای امروز وجود دارد یا از نوع سیاست شیطانی و یا از نوع حیوانی است.

وی گفت: امام به دنبال نوع سوم سیاست یعنی سیاست اسلامی بود و ایشان اعتقاد داشت که باید به دنبال استقرار حکومت «الله» بر روی زمین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالبی بیان داشت: امام بهترین ملت را برای اقامه دین که فرمودند از امت زمان رسول اکرم هم بهتر هستند، مردم ایران دیدند و به تعبیر مهندس بازرگان امام ایران را برای اسلام خواستند.

وی گفت: متفکر غربی میشل فوکو در بحبوحه انقلاب اسلامی ایران به میان مردم ایران می آید تا از نظر آن ها در این مورد به طور مستقیم جویا شود و بعد از آن گزارشی را در این باره می نویسد و می گوید: ایرانی ها به دنبال چیزی هستند که ما غربی ها ۵۰۰ سال است آن را از دست داده ایم؛ ایرانی ها به دنبال «معنویت سیاسی» هستند.

مسئول مرکز آموزش های آزاد مؤسسه امام خمینی  بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران بنا به اعتراف متفکران غربی سیر تاریخی بشر را که به سوی سکولاریسم و کنار گذاشتن دین در حال پیشروی بود تغییر داد.

وی افزود: همه معتقدند بهترین حکومت حکومتی است که بهترین قانون را داشته باشد؛ پس باید ببینیم بهترین قانون در دنیا کدام است؛ پاسخ این سوالات در کتب دوره های طرح ولایت به طور مفصل آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین  ابوطالبی خاطرنشان کرد: طرح ولایت می خواهد بگوید که حرف امام که فرمود سیاست شیطانی و حیوانی کاملاً مردود است، صحیح بوده است و به ارائه استدلال منطقی و عقلی در این باره بپردازد.

وی در پایان گفت: امروز مشکل مسئولین غیرانقلابی کشور ما هم همین است که در شناخت مبانی عقلی این انقلاب دچار ضعف هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha