چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید

حوزه/ پنجشنبه خونین در سال ۲۰۱۱ میلادی بحرین تاریخی است که صد ها جوان بحرینی در آن به خاک و خون کشیده شدند و شهید "ابوتاکی" جوان خنده‌رو و باهوش بحرینی از جمله آنها بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ۱۷ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی و یا پنجشنبه خونین روزی است که جوانان بحرین تنها به جرم آزادی خواهی و دموکراسی به خاک و خون کشیده شدند و سازمان های بین المللی از آن زمان تاکنون اقدام قابل توجهی برای جلوگیری از جنایات رژیم آل خلیفه و آل سعود از هم پیمانان اصلی رژیم بحرین انجام ندادند.

خلاصه ای از زندگی شهید جوان بحرینی " محمود ابو تاکی"

شهید محمود ابوتاکی، فرزندی  راستگو و از نعمت زیبایی برخوردار بود و از نظر اخلاقی مهربان و والا بود، قد بلند و مقید بود که همه نمازهای  واجبش را در مسجد بخواند و از خانه بیرون نمی رفت مگر با  وضو. او در جیب خود همواره یک قرآن کوچک و یک کتاب دعا و تربت امام حسین(ع) داشت، شهید محمود ابوتاکی یکی از دانش آموزان باهوش و با استعداد بود.

شهید بحرینی که قبل از شهادت زائر پیامبر(ص) و حضرت زینب(س) بود

از ابتدای تحصیلات ابتدایی تا زمان فارغ التحصیلی ، مدارج و مدارک علمی وی دارای نمره بالا و تحسین برانگیز بود  و هنگامی که خداوند به او توفیق شهادت در راه خدا را عطا کرد ، بر زیبایی آن اضافه نمود.

درست دو روز قبل از شهادت، از زیارت مرقد مطهر پیامبر(ص) و حضرت زینب(سلام الله علیها) آمده بود که آخرین زیارت و عبادت او بود.

شهید محمود در  آخرین وداع خود سر مادربزرگ و عمه خود را می بوسد و محل قبر خود را در سترة در کنار خاله خود انتخاب می کند و وصیت نامه ای در خصوص دینی از برادرش که به گردن او بود نوشت. سپس به خانه رفت و غسل کرد و نماز مغرب و عشا را خواند. و در حالی که سجاده نمازش و قرآنش که سوره الرحمن مشاهده می شد، باز بود، نشست و سر و دستان مادرش را با علاقه و حرارت بسیار بوسید و در حالی که می گفت" از خدا برای من توفیق بخواهید"  با خوشحالی و لبخند از خانه خارج شد.  

پیام آخرشهید و پدرش:

"انسان ناگزیر است که هر چیز زیبا را رها کند، بنابراین ما در این دنیا فقط مهمان هستیم و مهمان چاره ای جز رفتن ندارد. درود بر پدر عزیزم، دوستت دارم، دوستت دارم، دوستت دارم"

پدر شهید ابوتاکی در فراق فرزندش نوشته است:

فرزند  شهیدم محمود ابوتاکی .. از خداوند متعال مسألت دارم که مادرت را مورد عنایت و شفا قرار دهد و در فراق  تو صبر و شکیبایی به او عطا کند و از خداوند متعال و قادر برای  ملت مظلوم ، صبور ، فداکار بحرین که به خاطر دین ، ​​عزت ، افتخار فداکاری کردند، گشایش و فرج می خواهم  و همه ما به تو  التماس دعا داریم.

 مشهد مقدس ۱۸ فوریه۲۰۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha