جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: دشمنان در تقابل با نظام اسلامی تاکنون اقدامات فراوانی انجام داده‌اند؛ اما با هوشیاری مقام معظم رهبری، حضور با بصیرت مردم و برکت خون شهدا و ایثارگران به اهداف خود نرسیده‌اند و به فضل الهی از این پس هم نمی‌رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت‌های طلاب و روحانیان در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و اظهار کرد: تمدن اسلام همان تمدنی است که در آن فتح الفتوح اتفاق می‌افتد و انقلاب و نظام اسلامی در پی تحقق آن است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با تمام وجود مقابل تمام کفر ایستاده و ما باید تا تحقق کامل این هدف ایستادگی کرده و در مسیر پیشرفت و روبه‌جلو حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه طبیعی است که دشمن در برابر این هدف بزرگ چالش‌هایی مانند تحریم یا هشت سال دفاع مقدس ایجاد می‌کند، اضافه کرد: یکی از آن چالش‌هایی که دشمنان آن را به واسطه عوامل درونی به ظاهر انقلابی ایجاد می‌کنند مسئله فتنه است که ما همه اشکال و مصادیق آن را در انقلاب تجربه کرده‌ایم و نمونه آن فتنه سال ۸۸ است.

وی تصریح کرد: دشمنان در تقابل با نظام اسلامی تاکنون اقدامات فراوانی انجام داده‌اند؛ اما با هوشیاری مقام معظم رهبری، حضور با بصیرت مردم و برکت خون شهدا و ایثارگران به اهداف خود نرسیده‌اند و به فضل الهی از این پس هم نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در این میان انقلابی عمل کردن بسیار مهم است، اظهار کرد: امروز نیاز ضروری جامعه ما این است که این انقلاب و نظام را در تمام ارکان آن به سمت انقلابی ببریم که منادی مبارزه با ظلم و فساد و داعیه‌دار اجرای عدالت در جامعه است.

وی افزود: در این راستا باید ارکان مهم نظام اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضاییه و قاطبه مردم اهداف را تأیید و برای تحقق آن تلاش کنند و با اجرای این تفکر است که می‌توانیم به اهداف متعالی انقلاب و نظام دست یابیم.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: مسئله خیلی مهم و حساس است؛ به این معنا که اگر در بزنگاه‌ها و گلوگاه‌های انقلاب به‌صورت درست و اصولی انقلابی عمل نکنیم، باید میدان را تحویل کسانی بدهیم که انقلابی بوده و انقلابی مانده‌اند اما در آن جایی که باید انقلابی عمل می‌کردند انقلابی عمل نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: در طول انقلاب بزرگانی بودند که از سوابق طولانی جهاد برخوردار بودند، اما در زمان لازم انقلابی عمل نکرده و از قطار انقلاب پیاده شدند، خواص بی‌بصیرتی که به واسطه دنیاطلبی و شهرت‌طلبی نسبت به انقلاب زاویه پیدا کردند و متأسفانه نمونه‌های آن‌ها را در انقلاب کم نداریم.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: افرادی در ابتدای انقلاب جزء عناصر اصلی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی قضایی، شورای انقلاب و ... بوده‌اند و تا بالاترین سطوح آن نیز رفته‌اند، اما به دلیل اینکه در بزنگاه‌های مهم انقلابی عمل نکرده‌اند از مسیر رفته، برگشته و اقدامات و خدمات سابق خود را ضایع کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha