شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضوانی

 حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: پهلوانی به مقام و مدال نیست، بلکه به رفتار و منش است همانند پوریای ولی با شاد کردن دل مادری، نامش ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، ظهر امروز در جمع ورزشکاران رشته والیبال نشسته قزوین، همدان، سلماس، لرستان و ایلام که در ورزشگاه تختی این شهر در حال برگزاری است، گفت: ورزشکاران باید در تمام زندگی خود اخلاق و منش پهلوانی این شهید والامقام را الگوی خود قراردهید.

حجت الاسلام رضوانی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی، تصمیم به ترویج اخلاق و مرام پهلوانی در ورزش باید جزو بدنه ورزش و جامعه ورزشی کشور باشد.

وی ادامه داد: ما در یک کشور اسلامی که همه آموزه‌هایش بر طبق ادب، مرام و گذشت است زندگی می‌کنیم و ورزشکاران ما به عنوان یک الگو برای جوانان و آینده‌سازان باید با استفاده از این آموزه‌ها منش پهلوانی را در جامعه اشاعه دهند.

پهلوانی به مقام و مدال نیست

امام جمعه شهرستان بویین زهرا عنوان کرد:  ایران اسلامی همواره سرزمین پهلوانان و الگوهای اخلاق و جوانمردی بوده و این مهم، ریشه ملی و مذهبی در بین ایرانیان دارد.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد:  پهلوانی به مقام و مدال نیست، بلکه به رفتار و منش است همانند پوریای ولی با شاد کردن دل مادری نامش ماندگار شد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: منش پهلوانی و اخلاق در ورزش از جایگاه بسیاری بالایی برخوردار است و شما ورزشکاران باید در تمامی زندگی خود اخلاق و منش پهلوانی را مبنای کار خود قرار داد ه و همیشه به این ملاک ها در میادین بین‌المللی پایبند باشید.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha