پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان، عبادت تنها برای خدا را از ویژگی اولیای الهی عنوان کرد و گفت: اولیای الهی تمام اعمال خود را برای رضای خدا خالص می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در جلسه “درس هایی از نهج البلاغه” پیرامون نامه ۲۷ امیر مومنان امام علی(ع) به محمد ابی بکر که در مسجد قدس رشت برگزار و از طریق شبکه شاد برای تمام مدیران و معلمان آموزش و پرورش استان پخش شد، اظهار کرد: نامه دارای چهار بخش “اخلاق اجتماعی مدیران”، “پرهیزکاران و دنیای حلال”، “ضرورت یاد مرگ” و “نفاق و خطر منافقان” است.

وی به بخش دوم نامه ۲۷ نهج البلاغه مبنی بر ویژگی انسان های متقی اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین علی(ع) در آغاز بیان ویژگی متقیان فرمودند که عمر انسان در حال سپری شدن است و آخرت با تاخیر می آید بنابراین متقیان کسانی هستند که از “عاجل” دنیا به “آجل” آخرت عبور کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قرآن می فرماید؛ آگاه باشید اولیای خدا ترس و حزن ندارند، تصریح کرد: اولیای الهی تنها از خدا و عذاب جهنم می ترسند و براین اساس بود که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از هیچکس در دنیا ترسی نداشت اما از عذاب الهی می ترسید.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، عبادت تنها برای خدا را از ویژگی های اولیای الهی خواند و بیان کرد: امام علی(ع) می فرماید که بعضی از مردم عمل آخرتی انجام می دهند تا به دنیا برسند در صورتی که همه مامورند در دنیا تلاش کنند که به آخرت برسند.

وی با اشاره به اینکه اولیای الهی تمام اعمال خود را برای رضای خدا خالص می کنند، خاطرنشان کرد: اوج توحید در نماز است و شیطان هیچگاه نمی خواهد انسان به طرف توحید برود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی دوم اولیای الهی اشاره کرد و گفت: در حالی که همه مردم به ظاهر دنیا توجه دارند، اولیای خدا به باطن دنیا توجه می کنند و آخرت را می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با بیان اینکه اولیای خدا باطن دنیا را می بینند، اظهار کرد: کسی که به باطن دنیا توجه دارد خدای متعال تلاش او را بی نصیب نمی گذارد.

وی، رها کردن دنیا قبل از آنکه دنیا انسان را رها کند، را سومین ویژگی اولیای خدا عنوان کرد و یادآور شد: هنرمند کسی است قبل آنکه دنیا رهایش کند، دنیا را رها کند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عبرت از دنیا چهارمین ویژگی اولیای خدا است، بیان کرد: بد به حال کسی که عبرت دیگران شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به ویژگی دوم متقیان در نامه ۲۷ نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: متقیان با مردم در دنیا شریک هستند اما با اهل دنیا با آخرت شان شریک نیستند زیرا دنیا طلبان آخرت ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha