شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرلشگر باقری

حوزه/ در شرایط کنونی این حضور روحانیت باید با قوت بیشتری تداوم داشته باشد، چرا که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح از نظر انواع توطئه ها و فتنه ها قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرلشگر محمد باقری در اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در قم و به صورت مجازی برگزار شد بر نقش بی بدیل و تأثیرگذار روحانیت در خنثی کردن توطئه های دشمنان در این قرن اخیر و به عنوان هادیان جامعه اسلامی در موارد مختلف چون مبارزه با استعمار و ملی شدن صنعت نفت و پیروزی نهضت انقلاب اسلامی  اشاره کرد و گفت: اگر این نقش هدایتی روحانیت نبود، اثری از اسلام هم در جامعه وجود نداشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که نباید از نقش اثرگذار امام راحل در دهه ۴۰ در جذب جوانان به انقلاب، اسلام و دفاع از دین در مقابل دشمن به سادگی گذشت، افزود: ایشان در این رابطه توانستند با برنامه ریزی و ساماندهی روحانیت و بهره گیری مناسب از منبر و واعظین به این امر مهم دست یابند.در ادامه همگان شاهد بودند که چگونه امام راحل با رهبری خود توانستند حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند.

باقری افزود: امام راحل در همه مراحل انقلاب، در دفاع مقدس، در رهبری جامعه و هماهنگ سازی همه ارکان و در فرماندهی دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشته و زمانی که گفته بود «حصر آبادان باید شکسته شود»، پیروی از این مسئله راهبرد مهم نیروهای مسلح بوده و حتی هنگامی که حضور مردم در جبهه لازم بود، امام راحل امر به واجب کفایی داده بود. همه این موارد نشان دهنده همان نقش بی بدیل ایشان است.

وی گفت: ایشان پرچم دار دفاع مقدس و نیروهای مسلح هم به عنوان سربازان در خدمت ایشان بودند و وقتی در جبهه ها سختی ها زیاد می شد، نگاه و توجه به سخنان ایشان مشکلات را رفع می کرد و امروز این نقش مهم را  امام خامنه ای در همه صحنه ها برعهده گرفته است و به صورت بی نظیر و بی نقص کشور را از بحران ها بیرون برده و هدایت کرده است.

امام خامنه ای از تخصص های لازم حتی در مسائل نظامی برخوردار است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما نیروهای مسلح هم افتخار می کنیم که به  ایشان در همه مراحل چه نظامی و... اقتدا می کنیم، چرا که امام خامنه ای از تخصص های لازم حتی در مسائل نظامی برخوردار است و مباحثی را مطرح می کنند که احساس می کنیم برای شاگردی کردن راه طولانی در پیش داریم.

وی بیان داشت: همچنین روحانیت که همواره مسئولیت هدایت مردم را برعهده داشته است  و همین نقش در دفاع مقدس هم قابل توجه بوده و در این رابطه بیش از ۴ هزار شهید و چندین شهید هم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم اسلام و انقلاب کرده.

سردار باقری گفت: روحانیت همواره در همه صحنه ها نقش رهبری داشته و ما به آن تعلق خاطر داشته و اگر امری را بیان می کردند، همواره خود مقدم و مقربّون در راه خدا بودند. بنده شاهد این ظرافت و عمق نفوذ معنوی آنها در جبهه های مقدس بودم. از جمله این شهدا را می توان شهید حجت الاسلام میثمی را نام برد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از جمله ویژگی این شهید اخلاص، تقوا، عمل به دین و .... بوده است. همین ویژگی ها بوده که ایشان را شخص نمونه و الگوی مناسب در میان رزمندگان قرار داده بود. امروز ما افتخار می کنیم  که تربیت شده چنین مکتبی هستیم.

باقری با بیان این که در شرایط کنون  حضور روحانیت باید با قوت بیشتری تداوم داشته باشد، افزود: چرا که در مقابل دشمن، از نظر انواع توطئه ها و فتنه ها قرار داریم و همین مسئله، مسئولیت روحانیت را برای مبارزه و خنثی کردن سنگین تر کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که یکی از نقش های مهم حوزه و روحانیت نشر و آثار حضور روحانیت در دفاع مقدس و به ویژه بحث پژوهش در مسائل چون جهاد برای آگاهی بیشتر جوانان است، گفت:  در کنار همه این مسائل، قم پایگاه مهمی از نظر آثار دفاع مقدس است و باید کاری کرد این آثار بیش از گذشته مورد توجه جوانان قرار گیرد  تا درسی برای پیشبرد اهداف و امور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha