جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حیدر مصلحی

حوزه/ شهید حاج قاسم سلیمانی در همین جبهه های دفاع مقدس به کمال معنویت رسیده و توانسته افراد و جوانان زیادی را با خود همراه کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در قم به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و این سازمان اقدام به برنامه های کرده که از جمله همین برنامه است که شاهد اختتامیه آن هستیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، افزود: این جشنواره در سطح کشور شروع شد و از ۹ دی ماه همه استانها این جشنواره را برگزار کردند و استقبال خوبی از سوی روحانیون شده و دربرگزاری آن، همه دستگاه های انقلابی و فرهنگی همکاری کرده اند.

وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس ۲۵ هزار روحانی حضور داشته اند و در پرورش معنوی نیروها نقش آفرین بودند و بیش از ۴ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی گفت: امروز شاهد هستیم شهید حاج قاسم سلیمانی در همین جبهه های دفاع مقدس به کمال معنویت رسیده و توانسته افراد و جوانان زیادی را با خود همراه کند و اگر این شهید در دنیا و آخرت به عزت رسیده به دلیل همان جهاد اصغر و دارای روحیه جهاد اکبری بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان این که روحانیت در عرصه دفاع از اهل بیت(ع) هم نقش آفرین بوده و شهدایی راهم تقدیم نظام و انقلاب کرده، اظهار داشت: در همین رابطه نقش فرماندهی حضرت امام راحل در دفاع مقدس، نقش علما و مراجع در دفاع مقدس  و نقش حوزه های علمیه در دفاع مقدس از جمله محورهای سازمان نشر آثار  و ارزش های مشارکت  روحانیت در دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان نشر و آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: مهمترین این فعالیت ها در ارتباط با کتاب و ترجمه و ارسال ۵هزار نسخه به دبیرخانه، مقالات و پژوهش، فیلم نامه، چند رسانه و فیلم و عکس است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، افزود: از دیگر برنامه این سازمان هم آیین رونمایی از برگزاری جشنواره بین المللی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در سال آینده خواهد بود.

وی در خصوص نقش روحانیت در سطح بین‌الملل گفت: نقش آیت الله العظمی سیستانی  و علمای نجف در جنگ درحال بررسی است که به مطالب خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha