جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت نوشته شدن کتاب خدمات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح تاکید کرد و گفت: غفلت از رشد علمی و معنویت خود، یکی از آسیب های جدی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد خاتمی، با حضور در مشهد مقدس و گردهمایی روسای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: در ماه رجب توفیق زیارت حرم مطهر رضوی را یافته ایم و ان شاء الله که از زیارت رجبیه نیز غافل نمانیم.

وی افزود: شما روحانیون عزیز مشغول انجام وظیفه در بخشی از رسالت های حوزه ای هستید و مخاطبانی که با دل و جان خود آماده بهره مندی از معرفت معنوی شده که این گسترش بستر تبلیغ از برکات انقلاب اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عالمان دین در نیروهای مسلح مایه افتخار هستند، گفت: از حجت الاسلام والمسلمین "ادیانی"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا که در عرصه تلاش زبانزد بوده و از وقتی آمده، برنامه ها و تدابیر خوبی داشته قدردانی می کنیم البته از تلاش پیشینیان نیز باید تشکر کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: خدمات روحانیون عقیدتی سیاسی بسیار زیاد است و الان وقت آن رسیده که یک کتاب ارزشمند راجع به عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح نوشته و ابعاد خدماتی آنها بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های پیش رو در ۳ بخش فردی، خانواده و همکاران و در عرصه برخورد با زیر مجموعه اشاره کرد و گفت: غفلت از معنویت خود، یکی از آسیب های جدی است چراکه ما با دلها سر و کار داشته و با عقل ها به تنهایی سر و کار نداریم؛ پس این دل باید نورانی باشد تا بتواند نور دل را در دلها جای بدهد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: از زمانی که طلبه شدیم، پیوسته نماز شب به ما توصیه شد اما من می گویم نماز شب ابزار شماست چراکه بسیار تفاوت است بین سخنی که با نماز شب باشد یا سخنی که نماز شب پشتوانه اش نیست و باید بگویم مسئول محترمی که اهل نماز شب خواندن نباشد مسئول موفقی نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران غفلت از رشد علمی خود، فراموشی از اینکه ما طلبه و عالم دین هستیم و ادبیات ما باید ادبیات عالم دین باشد، فراموش کردن فلسفه تشکیل عقیدتی سیاسی که می خواهد فرهنگ حوزه را نماد نیروهای مسلح کند و دوری از دنیا پرستی، خود را بافته جدا تافته از دیگران دیدن و قانون شکنی در هر عرصه ای را بخشی از مهم ترین آسیب های فردی برشمرد.

آیت الله خاتمی نظارت و مراقبت وابستگان و فرزندان، رفتار در خور شأن، گفتار روی حساب، تاکید بر حفظ اسرار و رازداری را از دیگر راه های پیشگیری از آسیب ها دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: از آسیب هایی که در نحوه برخورد با دیگران وجود دارد نیز می توان به برخوردهای خشن بخصوص با جوان ها که روحیه لطیفی دارند، غفلت از برخوردهای اقناعی و به جای آن برخوردهای چکشی، غفلت درباره حفظ متانت و وقار، بی توجهی به شعائر دینی، غفلت از شبهه زدایی و غفلت از بصیرت افزایی می توان اشاره کرد.

نقش مهم روحانیت در تحقق جهاد تمدن ساز

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نیز در این گردهمایی نقش روحانیت را در تحقق جهاد تمدن ساز بسیار مهم دانست.

نائب دوم رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام رجب باید خود را بسازیم و از گرفتاری های نفس خود رها شویم چراکه گرفتاری نفس باعث سقوط انسان می شود.

ضرورت بصیرت افزایی

در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، نیز طی سخنانی بر ضرورت بصیرت افزایی و نقش حساس و مهم روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا در این خصوص تاکید کرد.

در ابتدای این گردهمایی نیز، حجت الاسلام والمسلمن سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و سردار "تقوی"، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در سخنانی به حضار در این گردهمایی خیرمقدم گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha