جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعیت اسلامی در سریلانکا: دست از سیاه‌نمایی علیه مسلمانان بردارید!

حوزه/ در بیانیه‌ای که اخیرا جمعیت اسلامی «علمای سیلان» در سریلانکا منتشر کرده، از سیاستمداران و دیگران خواسته شده از حربه سیاه‌نمایی مسلمانان برای پیشرفت سیاسی خودشان سوءاستفاده نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از menafn، جمعیت اسلامی«علمای سیلان» در سریلانکا، می‌گویند جامعه مسلمانان، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با مسلمانان در این کشور مورد سیاه‌نمایی قرار می‌گیرند.

به گفته این جمعیت، این امر باعث شده است که جامعه اسلامی در سریلانکا با سوظن دیده شود و در نتیجه آسیب جبران ناپذیری به هماهنگی و همبستگی مردمی وارد کند.

در بیانیه این جمعیت اسلامی آمده است: مسلمانان در سریلانکا در کشوری زندگی می‌کنند که با مردمان مختلف از نژادها و مذاهب مختلف هستند، با این حال ارزش‌های مذهبی و فرهنگی دیگر را مورد احترام قرار داده و با جوامع دیگر همزیستی مسالمت آمیز برقرار کرده‌اند.

این نهاد خاطر نشان کرد که موسسات و ساختارهایی مانند مساجد، مدارس عربی و قرآنی، مکاتب و غیره و همچنین اصول زندگی خصوصی مسلمانان مانند مصرف غذای حلال و غیره در این کشور رواج دارد، و باعث شده‌اند مسلمانان به زندگی‌شان به عنوان شهروندان خوب و نمونه در این کشور ادامه دهند و همه این‌ها حفظ ارزش‌های دینی- فرهنگی مسلمانان را تسهیل کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با این حال کسانی هستند که این از حقیقت مطلع هستند و می‌دانند که این سازمان‌ها و این شیوه زندگی هیچ خطری برای امنیت ملی یا همزیستی اجتماعی محسوب نمی‌شوند.

در این بیانیه از همه سیاستمداران و همچنین سایرین خواسته شده که از ادعاهای دروغین و انتشار سخنان نفرت انگیز علیه جامعه مسلمان در جهت اجرای برنامه‌های سیاسی خودداری کنند:  ما همچنین از سیاستمداران و سایرین می‌خواهیم که با انتشار اطلاعات نادرست در مورد ما و قوانین شخصی مسلمانان ، دفن جنازه مردگان ناشی از کرونا یا سایر حقوق شخصی مسلمانان ساکن در این کشور، از فعالیت‌های نفرت انگیز علیه جامعه مسلمانان خودداری کنند. ما فکر می‌کنیم کسانی که با مبتنی بر نژادپرستی، درگیر سیاست هستند، هرگز نخواهند توانست این کشور را به سمت سعادت هدایت کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha