پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه معاون حوزه علمیه خراسان با مسئول انجمن های علمی حوزه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کندری در جلسه ای با مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه، راه های همکاری پژوهشی این دو مرکز عالی حوزوی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین کندری، معاون پژوهش حوزه خراسان، ظهر امروز در جلسه با مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم گفت: از سال ۸۷ ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه علمیه قم ابلاغ شد و تبعاً حوزه علمیه قم در راستای اجرای آن تجربیات بسیاری را تاکنون کسب کرده است؛ حوزه علمیه خراسان خواستار بهره گیری از این تجربیات در راستای تنظیم قوانین و آیین نامه های اجرایی مربوط به این ماده است.

وی افزود: این ماده واحده به تازگی به حوزه علمیه خراسان نیز ابلاغ شده است تا این حوزه نیز نسبت به تنظیم قوانین و اجرایی کردن اعطای مجوز در زمینه های علمی و پژوهشی اقدام نمایند.

معاون پژوهش حوزه خراسان خاطرنشان کرد: بنای ما بر بهره گیری از تجربه و نظرات مسئولین و مدیران حوزه علمیه قم در زمینه نوشتن آیین نامه ها و قوانین اجرایی این ماده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری سپس به ایراد سخن پرداخت و گفت: در رابطه با ایجاد انجمن های علمی به هر شکلی که امکان داشته باشد آماده مشورت دهی و همکاری با حوزه علمیه خراسان هستیم.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم گفت: اگر اساسنامه های انجمن های علمی را حوزه خراسان بر اساس تجارب ۱۵ ساله حوزه قم بنویسد قطعاً فعالیت های آن ها خیلی زودتر پیش می رود.

وی افزود: ما در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که طلاب سطح ۳ و سطح ۴ باید یکی از فوق برنامه های آن ها حضور در نشست های انجمن های علمی باشد و این یکی از تجربیات حوزه علمیه قم در مورد این انجمن ها می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha