جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بابایی

حجت الاسلام بابایی گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه بمناسبت ایام مراسم معنوی اعتکاف و بدلیل عدم برگزاری این مراسم معنوی به دلیل کرونا، برنامه های جایگزین را همچون مسابقه پژوهشی "گام دوم خودسازی در قرآن"با استفاده از کتاب جهل منبر اعتکافی را برگزار میکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی صبح امروز در جمع خبرنگاران پیرامون راهکارهای جایگزین خودسازی در مراسم اعتکاف که به دلیل شرایط کرونا، امسال برگزار نمی شود، اظهار کرد: اسلام با پیش بینی عبادتی به نام «اعتکاف» که در واقع نوعی خلوت و درون گرایی است، برای ساختن انسان‌ها و جلوگیری از آفت ‌خدا فراموشی و خود فراموشی، چاره اندیشی نموده است.

وی بیان کرد: این‌ها عوامل همه نشان می‌دهد با آن که روح تعالیم ادیان، دعوت به جمع و اجتماع است، انسان به برنامه هایی که او را با درون خود پیوند دهد نیز محتاج است. راز این امر روشن است؛ معمولا حضور پیوسته و دائمی در عرصه اجتماع و کار و تلاش عملی، رفته رفته روحیه عمل گرایی را در انسان تقویت می‌کند.

خودسازی مقدمه اجرای بیانیه گام دوم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: پیدایش این روحیه چه بسا انسان را از درون تهی می‌کند، تا آن جا که به چیزی جز عمل بیشتر نیندیشد، شخص عمل گرا و عمل زده، حتی گاه فرصت نمی‌یابد نتایج کارها و تلاش‌های خود را هم به درستی ارزیابی کند.

وی افزود: لذا اعتکاف زمینه مناسبی است تا انسان به کاوش درباره انگیزه ‌ها و روحیات خویش بپردازد و برای رفع نقصان و تکامل آن بکوشد، بنابراین اعتکاف با ویژگی هایی که اسلام برای آن در نظر گرفته، پاسخی است ‌به این نیاز روحی و فرصتی  مغتنم برای رو آوردن به خود و خدا است.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: با تأمل در بیانیه گام دوم در می‌یابیم که خودسازی مقدمه اجرای بیانیه گام دوم است. دقت‌های فراوانی در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب نهفته است که باعث می‌شود به شبهات و سؤالات زیادی جواب داده شود.

وی افزود: مفهوم انقلاب از منظر قرآنی این است که تحولاتی در درون افراد رخ دهد و تاکید شده که منشأ انقلاب خود فرد است، در بسیاری از آیات قرآن کریم به تحول فردی اشاره شده و بعد از آن دعوت به قیام فرد، قیام جمع محدود و سپس جمع کثیر تاکید می‌شود، در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به‌صورت هوشمندانه، مفهوم خودسازی بیان شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه  عنوان کرد: بنابراین خودسازی مقدمه‌ای است برای جامعه‌پردازی و در نهایت تمدن‌سازی، از سؤالات اساسی این است که چرا جامعه‌سازی و تمدن‌سازی در صدر مطالبات رهبری قرار دارند؟

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه بمناسبت ایام  مراسم معنوی اعتکاف و بدلیل عدم برگزاری این مراسم معنوی بخاطر کرونا، برنامه های جایگزین را همچون مسابقه پژوهشی "گام دوم خودسازی در قرآن"با استفاده از کتاب جهل منبر اعتکافی در سه صفحه A۴ به این سوال پاسخ دهند که چرا خودسازی مقدمه جامعه پردازی و تمدن سازی است، پاسخها را تا پنجم فروردین ماه  ۱۴۰۰ به نشانی شاهین شهر خیابان بهار اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه ارسال نمایید.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: دومین برنامه، ترویج و توصیه به خواندن نماز جعفر طیار با عنایت به سفارش مقام معظم رهبری؛ سوم، سرپرستی یک کودک یتیم با شرایط کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه بمناسبت میلاد جضرت علی علیه السلام و روز پدر و چهارم دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت و خانواده های متوفی کرونا بمناسبت شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و در آخر پویش هل اتی "توزیع ویا قبول کردن هزینه افطاری در سه روز و توزیع بین نیازمندان" از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha