پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 945912
۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
سید عبدالجلیل حسینی

حوزه/ طلبه بوشهری در جلسه مجازی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به بیان دغدغه های خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی، در نشست مجازی طلاب با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور یکی از مهمترین مشکلات طلاب را تامین مسکن عنوان کرد و گفت: امروز یکی از معضلات و آسیب‌های جدی در زندگی طلاب شهرستان‌ها مخصوصاً استان‌هایی که هزینه زندگی در آن زیاد بوده و به عبارتی از استان‌های گران کشور محسوب می‌شوند، مسأله مسکن است که برای حل آن نیاز به ورود جدی حوزه جهت حل این معضل در قالب احداث طلبه سرا وجود دارد.

طلبه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر افزود: طلاب در استان بوشهر که یکی از گران‌ترین استان‌های کشور می‌باشد، با چالش جدی مسکن مواجه بوده و هستند و باید در قم عزم جدی جهت احداث مسکن برای طلاب وجود داشته باشد؛ این مهم در دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها از جانب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور پیگیری نشده و مراکز مدیریت استانی نیز توان پیگیری این مسأله را نداشته و نیاز به حمایت کشور از مراکز مدیریت استان در این مسأله ضروری است.

وی ادامه داد: اگر بتوان در ۱۰ سال اول طلبگی مسأله مسکن را به نوعی حل کرد، طلاب فارغ البال و با انگیزه بهتر و بیشتر می‌توانند مباحث علمی، عملی، فرهنگی و تبلیغی را پیگیری کنند.

حجت الاسلام حسینی، معیشت و شهریه را از دیگر مشکلات طلاب عنوان کرد و افزود: با شرایط اقتصادی پیش آمده، دیگر کارمند با حقوق چهار الی پنج میلیون تومانی نمی‌تواند نیازهای زندگی و معیشت خانواده خود را تأمین کند، حال آیا طلبه متأهل با یک یا دو فرزند می‌تواند با شهریه حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی زندگی خود را اداره کرده و به کسب علم بپردازد؟!

طلبه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: باید برای این معضل چاره‌ای اندیشید و الاّ پشتوانه‌های تئوریک، فرهنگی و مذهبی مذهب تشیع و به تبع آن انقلاب عظیم اسلامی دچار چالش خواهد شد و مردم فاصله جدی خواهند گرفت.

وی پیشنهاد تشکیل شورای صنفی طلاب را مطرح کرد و گفت: هر مجموعه‌ای اعم کارگری، دانشجویی و ... دارای شورای صنفی بوده تا مشکلات و معضلات آن صنف را پیگیری نماید و حرف‌های پایین‌ترین سطح صنف را به بالاترین مراتب اداری و کشور برساند که این مهم در حوزه علمیه مفقود می‌باشد، لذا می‌بایست یا از هر استان یک نماینده طلاب که در استان حضور دارد انتخاب شده و نمایندگی طلاب آن استان را بر عهده بگیرد و یا مجمع نمایندگان طلاب ظرفیت استانی خود را فعال کنند.

حجت الاسلام حسینی، پیشنهاد حضور نماینده طلاب در شوراهای حوزه‌ در استان ها را مطرح کرد و گفت: بدنه طلاب باید احساس کنند که شورای حوزه استان به آن‌ها بها می‌دهد و حرف‌ها، نظرات و ... آنان را می‌شنود. به نظر انتخاب یک طلبه از مجموع طلاب استان و حضور در شورای حوزه استان‌ها مفید بوده و ارتباط دو جانبه را تقویت خواهد کرد.

وی خواستار حمایت جدی از مدیریت‌های استانی شد و گفت: با وجود برکات توسعه‌ای، عمرانی، انسجام بخشی و تمرکز در حل مسائل متأسفانه دیده می‌شود که مدیریت‌های استانی از نیروی کافی و بودجه لازم برای رسیدگی مناسب به امور حوزه برخوردار نمی‌باشند و آن چنان که شایسته و بایسته است نمی‌توانند خدمات لازم به طلاب استان را ارائه نمایند.

طلبه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، خواستار حمایت از اساتید، نخبگان و فضلای حوزوی شد و گفت: برای قوام و رشد حوزه از اساتید، نخبگان و فضلای حوزوی حمایت شود.

وی در پایان گفت: برای خروجی مناسب حوزه باید اندیشید تا کارآمدی حوزه و در خدمت انقلاب اسلامی بودن این نهاد مقدس متجلی و متبلور گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha