جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش استان سمنان

حوزه/ حاجیان زاده با اشاره به وحدت رضایت بخش در بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: اثرگذاری ها در آموزش و پرورش در آینده جامعه موثر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا حاجیان زاده، در نشست تخصصی کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان سمنان،اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) همواره تاکید داشتند برای سند تحول آموزش و پرورش همه دستگاه ها پای کار بیایند و درست است که متولی کار آموزش و پرورش است اما صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی و شرکای فرهنگی آموزش و پرورش به درستی در کنارش قرار بگیرند.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تمام تلاشهایی که در حوزه های علمیه در جهت علم آموزی و معرفت آموزی می شود باید خروجی داشته باشد؛ قبل از انقلاب اسلامی در حد منبر و امثال اینها بود اما امروز که حکومت اسلامی است باید در بخش های مختلف این اثر و خروجی را حس کنیم.

وی با بیان اینکه طرح آمایش آیت الله اعرافی بیش از ۱۰۰ دستگاه را مد نظر قرار دادند که حوزه و حوزویان می توانند در این عرصه مد نظر داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش به واسطه اهمیت و اثر گذاری مضاعف آن در اولویت است و اگر حوزه بتواند در آموزش و پرورش تاثیر گذار باشد، در آینده جامعه موثر است و  یکی از شرکای علمی و فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، حوزه های عملیه هستند.

حاجیان زاده خاطرنشان کرد: یک زمانی بین حوزه و آموزش و پرورش با وجود اینکه می توانستند هم‌افزایی های زیادی داشته باشند اما هیچ رابطه ای نبود، خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که در عرصه های مختلف آموزش و پرورش، حوزه حضور پیدا کرده‌است؛ در بحث تالیف کتب درسی منابع آموزشی حتی حوزه ورود پیدا کرده است، اینجا شاید یکی از حساس ترین و به تعبیری مغز آموزش و پرورش است که حوزه ورود پیدا کرده است و اینها ثمره تعامل و وحدت و همدلی است.

وی گفت: یک گره خوبی در میان آموزش و پرورش و حوزه رخ داده است؛ امروز حوزه های علمیه تمام ظرفیت خودش را اعلام آمادگی کرده است و آموزش و پرورش هم در تمام مدارس خودش اعلام آمادگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha