شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خجسته پور

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت : مقدم بر همه ی اقدامات مرتبط با انتخابات ، همدلی و همراهی است و ما بی طرفی در انجام انتخابات و رعایت بر اساس مرّ قانون را تضمین می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور، در دیدار با مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان، به میزبانی دفتر خود، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پدر از همراهی و همکاری بسیار خوب هیئت نظارت بر انتخابات با ستاد انتخابات استان صمیمانه قدر شناسی و تشکر و عنوان کرد : ما در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ قرار گرفته ایم و لازم می‌دانم از زحمات هیئت نظارت هم در استان و هم در شهرستانها نهایت تشکر را داشته باشم.

وی گفت : انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با همدلی و همراهی بین عوامل اجرایی و نظارت در عالی ترین سطح به انجام رسید و امیدواریم انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز با همین کیفیت بلکه بهتر از آن برگزار شود.‌

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت : در سال ۱۴۰۰ در استان سمنان دو انتخابات بزرگ در عالی‌ترین سطح یعنی انتخابات ریاست جمهوری و محلی ترین انتخابات یعنی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد که بعلت همزمانی این دو انتخابات تلاش و کار اداری بیشتری را می طلبد.‌

خجسته پور افزود : در انتخابات آتی با توجه به تشکیل هیئت نظارت شورای نگهبان و همچنین هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی لازم است که با هر دو هیئت هماهنگی های لازم را به انجام برسانیم.

وی عنوان کرد : توافقی بین وزارت کشور و شورای نگهبان برای جمع بندی آرا به انجام رسیده که در نهایت موجب تسهیل در امر برگزاری انتخابات خواهد شد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اذعان داشت : پیش از تشکیل ستاد انتخابات در استان سمنان ، یک جلسه ی شورای هماهنگی انتخابات با هدف تعامل و هماهنگی برای انجام روال اداری و اجرایی انتخابات در استان سمنان به انجام رسیده و استاندار سمنان نیز جلسه‌ای را با فرمانداران استان با موضوع انتخابات برگزار نموده است.

خجسته پور با بیان این مطلب که بعد از صدور ابلاغ اعضای ستاد انتخابات ، جلسات مشترک با فرمانداران استان انجام خواهد شد ، گفت :ناظران شورای نگهبان معمولاً افرادی ثابت و باتجربه هستند ، اما با توجه به تغییرات انجام شده در سطح فرمانداران در برخی موارد نمایندگان فرمانداران در انتخابات تغییر می کند.

وی عنوان کرد : به فرمانداران استان توصیه شده است تا در تشکیل هیئت اجرایی و همچنین انتخاب نمایندگان فرماندار و اعضای اجرایی شعب از افراد باتجربه استفاده نمایند.‌

خجسته پور در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در کشور و تاثیر آن بر انتخابات گفت : انتخابات سال ۱۴۰۰ درگیر مسئله کروناست که بی تردید تاثیری در فرآیند انتخابات از جمله تبلیغات خواهد داشت.

وی اضافه کرد : بیشترین تاثیر کرونا در بحث آموزش عوامل اجرایی می باشد ، چرا که امکان برگزاری تجمعات برای آموزش عوامل اجرایی وجود ندارد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد : برآوردها و پیش بینی های ما حکایت از انجام آموزش های غیرحضوری جهت اجرای انتخابات در کشور دارد فلذا اقداماتی توسط وزارت کشور مبنی بر آموزش مجازی و همچنین تهیه کلیپ در اجرای انتخابات در حال انجام است.

وی همچنین اظهار داشت : در انتخابات گذشته از فرمانداران استان خواسته شد تا حداقل دو روز قبل از انتخابات و مشخص شدن نمایندگان فرماندار و همچنین ناظر مسئولان ، جلسه ای برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین عنوان کرد : امسال با توجه به شیوع کرونا و برگزاری انتخابات شورای اسلامی تعداد شعب روستایی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت : با توجه به شیوع کرونا و لزوم کاهش تجمعات لزوما درصدی به تعداد شعب اخذ رای در استان اضافه می شود.

خجسته پور با تاکید بر این نکته که مقدم بر همه اقدامات مرتبط با انتخابات ، همدلی و همراهی است ، گفت : بی طرفی در انجام انتخابات و رعایت بر اساس مر قانون را تضمین می‌دهیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت : امانتداری در انتخابات را مدنظر داشته و این مهم را به بهترین شکل در انتخابات اتی به سرانجام خواهیم رساند.

وی در پایان با قدردانی از تلاش فرمانداران در برگزاری انتخابات گذشته عنوان کرد : در استان سمنان فرمانداران مجرب و با تجربه ای وجود دارند که با تکیه به این توانمندی امیدواریم انتخابات پیش رو نیز به شکل کاملاً سالم و صحیح برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha