شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: خداوند جهادگران مخلص با راه های خودش هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ظهر امروز، در افتتاحیه دوره آموزشی مدیران گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت:  خدای متعال فرموده آنها که در راه ما با خلوص نیّت جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد و شما عزیزان که با اخلاص وارد عرصه جهاد شده‌اید، شامل این آیه شریفه می‌شوید.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با آرمان‌های والایی آغاز کرد و این جهاد در راه خدا به خاطر اخلاص و اعتقاد راسخ امام به ثمر نشست و شجره طیبه‌ای شد که امروز به دست رهبر معظم انقلاب با تقویت جبهه مقاومت با قدرت به پیش می‌رود.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده کسی که جهاد و تلاش کند، برای خود جهاد می کند چرا که خداوند از همه جهانیان بی‌نیاز است؛ عرصه‌های جهاد اگر برای خدا باشد، شامل این آیه شریفه می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرموده جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است و نشان می‌دهد جایگاه جهاد کننده بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: رسول خدا(ص) فرمودند بهشت را دری است که آن را «در مجاهدین» گویند و در حالی که مردم در جایگاه حسابرسی هستند آن در به روی جهادگران باز است و فرشتگان به آنان خوش آمد می‌گویند و هیچ منعی برای ورود آن‌ها به بهشت قرار نداده‌اند

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نمی‌توانیم در مقابل محکمات قرآن بایستیم و می‌باید آن‌ها را بپذیریم و به کار بگیریم. رسول خدا(ص) فرموده هر که جهاد را کنار بگذارد، خداوند جامه خواری و نداری را در زندگی‌اش بر او پوشاند و دینش را تباه گرداند.

  وی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند اولین گامی که در جهاد بر می‌داریم این است که مردم را به اطاعت خدا دعوت کنیم و معنایش این است که خودمان می‌باید مطیع باشیم.

جایگاه ویژه جهادگران در بهشت از نگاه قرآن و احادیث

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha