سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: با وجود صنایع انرژی بر فسیلی و اتمی و تجارت الکترونیک، این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد که طی یک دوره ۱۰ ساله، به عنوان یک الگوی مخابراتی در سال ۱۴۱۰ به کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در نشست با مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بوشهر اظهار داشت : یکی از مولفه های تولید ثروت و قدرت داشتن زیرساخت های قوی ارتباطی در بستر مخابرات است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: هر کشوری که دارای پوشش جغرافیایی مناسبی در زمینه مخابراتی برخوردار باشد می تواند در فضای بین المللی قدرتمند ظاهر شود؛ کشورمان از دانش و نیروی انسانی متخصص در حوزه مخابرات و فن آوری اطلاعات برخوردار است که می تواند به یک مرجعیت در تولید سخت افزار و نرم افزار در منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: نیاز است با اتکا با توان دانش متخصصان بومی زمینه ارتقای سیستم های مخابراتی به منظور پوشش و سرعت امن داده ها و دیتا و پایداری شبکه، ایجاد شود  تا به یکی از کشورهای مقتدر در حوزه مخابراتی در منطقه تبدیل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه توجه به حوزه مخابرات سبب می شود که کشورمان در ابعاد ملی و فراملی به یک اقتدار مناسب دست یابد گفت: اگر چه وضعیت مخابرات استان بوشهر در دوران پیش از انقلاب بسیار سطحی و کوچک بود اما انقلابیون بوشهری از همین فضا به عنوان خط اول  مقابله با رژیم شاه استفاده کرده و شهید دادند.

 نماینده ولی فقیه در استان، بوشهر را استانی تاریخی و به عنوان پلی ارتباطی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و گفت: با وجود روستای الکترونیک در این استان و اجرای پروژه شهر هوشمند بوشهر  در کنار وجود صنایع انرژی فسیلی و اتمی و تجارت الکترونیک، این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تنظیم یک سند ۱۰ ساله، به عنوان یک الگوی مخابراتی در سال ۱۴۱۰ به کشور معرفی شود. 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، پسشنهاد کرد: با وجود صنایع مختلف انرژی بر در استان بوشهر و جایگاه ویژه استراتژیک و ژئوپلتیک، پیشنهاد می شود که صنایع تولید سخت افزار و نرم افزار در استان به مانند دانشگاه ها و دانشکده های فنی مخابراتی و فن اوری اطلاعات در استان بوشهر مستقر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha