سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه قزوین گفت: جامعه با حضور جهادی طلاب نگاه بسیار صمیمی تری نسبت به حوزه علمیه پیدا کرده و اقدامات طلاب جهادی آبروی حوزه علمیه شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در جمع دبیران  گروه های جهادی حوزه های  علمیه سراسر کشور که در سالن اجتماعات مسجد النبی قزوین برگزار شد، گفت: خدای متعال در سوره انفال می فرماید که "وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ" و آنان که ایمان آوردند و هجرت گزیدند و در راه خدا کوشش و جانفشانی کردند و هم آنان که (مهاجران را با فداکاری) منزل دادند و یاری کردند آنها به حقیقت اهل ایمانند و هم آمرزش خدا و روزی نیکوی بهشتی مخصوص آنهاست.

تغییر نگاه مردمی به حوزه علمیه با اقدامات طلاب جهادی

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: این آیه اشاره به مومنان صدر اسلام و موضوع مهاجران و انصار دارد ولی می توان مصادیق بسیار زیادی را تا آخرالزمان برای آن پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروز طلاب جهادی با تمام وجود نسبت به نظام جمهوری اسلامی و مومنان هر خدمتی را انجام می دهند و از جان و مال خود می گذرند تا جهاد در راه خدا اتفاق بیفتد که مصداق بارز این آیه است و جزو برترین های حوزه علمیه به حساب می آیند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا  تصریح کرد: حوزه علمیه استان قزوین از ابتدای کرونا اقدام به راه اندازی قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین کرد و جمع کثیری از طلاب در این قرارگاه ثبت نام و سازماندهی شده و در عرصه های مختلف اقدامات جهادی را انجام دادند.

وی  ادامه داد: این قرارگاه در ۶ گروه عملیاتی و اجرایی، مشارکت در بیمارستان، آرمستان، محتوایی و رسانه و غیره فعالیت کرده و خوشبختانه در تمامی عرصه ها خوش درخشیدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: حضور این طلاب در عرصه های اجتماعی باعث توجه و محبت بیشتر مردم به ویژه کادر درمان به طلاب شد و اقدامات خالصانه طلاب در بیمارستان و آرامستان ماندگار شد.

وی ادامه داد: جامعه با حضور جهادی طلاب نگاه بسیار صمیمی تری نسبت به حوزه علمیه پیدا کرده و اقدامات طلاب جهادی آبروی حوزه علمیه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه همین اقدامات باعث ایجاد تعامل حوزه علمیه با دانشگاه علوم پزشکی در استان قزوین شده است، عنوان کرد: این اقدامات جهادی باعث به وجود آمدن همکاری های دوجانبه شد که یکی از مهم ترین آنها را می توان راه اندازی دفتر مشاوره دینی به صورت مستمر در بیمارستان ها نام برد که به زودی محقق خواهد شد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha