شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرمانیان

حوزه/ نشست «وحدت با اهل سنت، ظرفیت ها وچالش ها در ایران» با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست «وحدت با اهل سنت، ظرفیت ها وچالش ها در ایران» با حضور حجت الاسلام و المسلمین فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان با اشاره به گسترش مساجد اهل سنت پس از انقلاب، آن را نمونه و مصداق بارزی از تحقق آزادی بیان در کشور عنوان و ضمن تاکید بر ضرورت وحدت تشیع و تسنن، ابراز کرد: تعداد مساجد اهل سنت نسبت به پیش از انقلاب به بیش از 15 هزار مسجد رشد داشته و این آمار چشمگیری است.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که مولوی های اهل سنت، تبیین کننده های خوبی در راستای رفع شبهه های پیش آمده بوده و می توانند هرگونه تهمت های ناروا را از اعتقادات بزدایند، تصریح کرد: در نشست ها، هم اندیشی ها و هر جلسه همسوی تشیع وتسنن، باید تاکید بر وحدت این دو مذهب باشد.

وی با بیان این که اهل تسنن حاضر در مرزهای کشور، ظرفیت خوبی در راستای رفع مشاجرات و واسطه های اندیشمند در راستای اعتلای وحدت میان مذاهب هستند، خاطر نشان کرد: نیروهای تسنن حاضر در شهرهای مرزی، در برابر جریانات استکباری و تکفیری همچون داعش ایستادگی نموده و توان خود را متجلی کردند که این مقاومت و ایستادگی در عین بهره مندی از اقتدار، دشمنان و همه جریانات تکفیری را مایوس می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان ضمن تاکید بر اهمیت شناخت راه های تبلیغی در مناطق با حضور اهل تسنن، عنوان کرد: پیش از هرچیز باید طلاب مبلغ، شیوه تبلیغ در مناطقی که تسنن و تشیع حضور دارند را بشناسند و بر اساس یک نگاه جامع گرایانه، به مسائل، مشکلات و چالش های پیش رو ورود کنند.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان بر ضرورت مطالعه یکی از جلدهای جامع الاحادیث شیعه در خصوص اهمیت وحدت تشیع و تسنن و همچنین شیوه های معاشرت آن دو با یکدیگر تاکید کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha