شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه عدالت، محور حاکمیت در اسلام است، گفت: واقعیت اجتماعی موجود در جامعه، نتیجه توجه ساختارها و برنامه ریزی‌ها به این محور و اصل است و اگر به موفقیت لازم در این حوزه نرسیده‌ایم به علت آن است که کمتر به این مسئله توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جمع اعضا شورای شهر همدان با بیان اینکه برخی اقداماتی که در چند سال گذشته توسط مدیریت شهری همدان در توجه به مناطق مختلف شهری صورت گرفته قابل تقدیر است، اظهار داشت: اصلی به نام عدالت در حاکمیت اسلامی وجود دارد که تمام برنامه‌ریزی‌ها و ساختارهای موجود باید بر اساس این مفهوم سنجیده شود.

وی با تاکید بر اینکه عدالت، محور حاکمیت در اسلام است، خاطر نشان کرد: واقعیت اجتماعی موجود در جامعه، نتیجه توجه ساختارها و برنامه ریزی‌ها به این محور و اصل است و اگر به موفقیت لازم در این حوزه نرسیده‌ایم به علت آن است که کمتر به این مسئله توجه شده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم باید مسئله عدالت را احساس کنند و آن را در جامعه مشاهده کنند، گفت: اینکه بودجه سال آینده باید به نحوی باشد که در یک سال، عدالت به صورت کامل در شهر تحقق پیدا کند، انتظار درستی نیست، اما باید با حرکت به سمت اصلاح ساختار، تلاش کنیم تا به اجرای عدالت نزدیک‌تر شویم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله، حرکت بر محور قانون و رعایت قانون است، مطرح کرد: گاهی از موارد این قانون است که نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم این شورا در سال پایانی فعالیت خود با اصلاح برخی قوانین، یادگاری خوبی را از خود به یادگار بگذارد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: بودجه‌هایی که وارد مجموعه شهرداری می‌شود متعلق به عموم شهروندان همدانی است و ما موظف به خدمت و رسیدگی به همه شهروندان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در جامعه به راحتی نمی‌توانند درخواست‌های خود را مطرح کنند، عنوان کرد: باید به این افراد توجه بیشتری شود و صدای آنها نیز شنیده شود، و فراموش نکنیم که اگر طبق روال گذشته فعالیت کنیم، به استمرار این عقب افتادگی در شهر کمک خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه نمی‌توان تفکیکی در سطح شهر ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: اگر در مناطق کم برخوردار اقدامات لازم در جهت مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت نگیرد، این آسیب‌ها به سایر مناطق دیگر شهر نیز سرایت خواهد کرد و لذا نباید شهر را جدا از هم بدانیم.  

وی با اشاره به اینکه حتی اگر امروز ده برابر بیشتر برای حاشیه‌ها مشغول فعالیت شویم، بعد از ۱۰ سال به یک حد تساوی در شهر خواهیم رسید، مطرح کرد: شهروند بالای شهر و پایین شهر وجود ندارد، چرا که همه مردم، برادران و خواهران و جزیی از خانواده ما هستند، البته لازم است که به افراد ساکن برخی مناطق بیشتر توجه شود.

امام جمعه همدان با اشاره به عدم دریافت کمک از منابع دولتی در ده سال گذشته توسط مسئولان استانی، اظهار داشت: لازم است مسئولان دولتی نسبت به جذب بودجه‌های دولتی تلاش‌های بیشتری داشته باشند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به طرح جامع شهری همدان نیز اشاره کرد و گفت: چندین جلسه در دفتر، با دعوت از کارشناسان مسائل شهری و مسئولان در رابطه با چگونگی تصویب این طرح صحبت شده است و در برخی از موارد اشکالاتی هم به وزارت‌خانه ارسال شده است.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: آنچه در این طرح باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که تصویب آن باید مانع از سواستفاده‌های احتمالی در آینده شود، به طور مثال به جای آنکه به فکر توسعه برخی قسمت‌های شهری باشیم، خوب است که به مناطقی چون شمال شرقی همدان توجه کنیم تا مانع از زمین خواری و یا کوه‌خواری احتمالی در آینده شویم.

وی در پایان  بر لزوم صرف بودجه‌های فرهنگی بر اساس اولویت‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و دیگر نهادهایی که دارای بودجه فرهنگی هستند بعضی از موارد، آنچنان که باید این بودجه‌ها را در راستای مسائل با اولویت صرف نمی‌کنند، بنابراین می‌توان با ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف و شورای فرهنگ عمومی برای رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با اولویت، حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha