جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه/ جمعی از فرماندهان سپاه استان قزوین با  خانواده شهید شهید حفظ الله عابدینی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار فرماندهان سپاه با خانواده شهید حفظ‌الله عابدینی، با تبریک ایام میلاد امیرمومنان (ع) گفت: زمستان سال ۵۹ بود که من در شمال سوسنگرد و بلندی‌های الله اکبر حضور داشتم یکی از جوانان قزوین به نام فیاض پور در آن زمان به عنوان سرباز در منطقه حضور داشت که بنی صدر وارد منطقه شد و با حضور شهید چمران نماز جماعتی برگزار شد، در همین نماز، این سرباز قزوینی کنار بنی صدر ایستاده بود و به واسطه رفتارهای منافقانه بنی صدر بعد از نماز شعارهای محکمی برضد ولایت فقیه را فریاد می‌زد.

جمعی از مسئولان سپاه قزوین با خانواده شهید حفظ الله عابدینی دیدار و گفت‌وگو کردند

امام‌ جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این سرباز پس از پایان دوران سربازی به عنوان پاسدار وارد سپاه شد، پس از گذشت سال‌ها از وی بی خبر بودم که ابوی بنده را دیده بودند و جویای من شده و آدرس گرفته بود و نامه ای برایم ارسال کرده بود، وقتی سراغ ابوی رفتم از نحوه شهادتش برایم گفت که به طرز وحشتناکی این جوان را به شهادت رسانده بودند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  زمانی که من از قم برگشتم منزل، دیدم نامه این شهید به حیاط منزل ما افتاده است یعنی نامه وی پس از شهادتش به دست من رسیده بود، شهید فیاض پور جزو شهدای عزیز و فعالی بود که در بانه وی را مُثله کرده بودند.

در ابتدای این دیدار که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه استان قزوین برگزار شد خاطراتی از حضور رزمندگان استان قزوین در دوران دفاع مقدس روایت شد، یادآور می شود شهید حفظ الله عابدینی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و برادر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین می باشد.

گفتنی است، به همت فرماندهی تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین ۱۱برنامه در بزرگداشت ۱۱ فرمانده دوران دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا جزو برنامه‌هایی است که به مناسبت بزرگداشت ایام عملیات خیبر در هفته ابتدایی اسفندماه درنظر گرفته شده است که در این دیدار از خانواده سردار شهید حفظ الله عابدینی فرمانده گردان حمزه سیدالشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

شهید حفظ ‌الله عابدینی سوم آبان ۱۳۴۱، در روستای چاله از توابع شهر قزوین به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دپیلم گرفت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و دوم مهر ۱۳۶۷، در بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

در قسمتی از وصیتنامه این شهید عزیز می‌خوانیم: سلام بر مهدی بقیه الله و ذخیره الله و امید اسلام و مستضعفین عالم و درود بر امام خمینی، قلب تپنده وروح سرشار از امید امت اسلام وچراغ هدایت مستضعفین جهان، درود بر ارواح پاک شهیدان، شمع‌های محافل بشریت و قلب‌های حیاتبخش تاریخ.

درود بر تمامی رزمندگانی که برای برپا داشتن حکومت اسلام به رهبری حضرت مهدی (عج) و نجات مستضعفین عالم، جان ومال خویش را، فدا کردند و با تشکر از خدای مهربان که بر من منت نهاد و شرکت در جهاد مقدس را نصیبم کرد.

انقلاب ما به اشخاص متکی نیست و با شهادت یاران انقلاب بر گسترش وسرعت حرکت انقلاب افزوده خواهد شد و این مطلبی است که همه شهدای ما از مطهری و مفتح و رجایی و باهنر و بهشتی و ۷۲ یار شهید امام در کربلای ایران وهمه شهدای دیگر جمهوری اسلامی آن را با خون خود تایید و امضاءنموده اند. این را هم باید بدانیم که ما باید به وظیفه شرعی مان که حفظ انقلاب است، عمل کنیم.

جمعی از مسئولان سپاه قزوین با خانواده شهید حفظ الله عابدینی دیدار و گفت‌وگو کردند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha