پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

امام جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: ولایت‌پذیری و اطاعت محض از ولی زمان مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(سلام الله علیها) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران  و بیدگل پیش از ظهر شنبه نهم اسفند در جمع فرماندهان و پرسنل ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت:  زینب ‌(سلام الله علیها) تربیت شده خانواده و مجموعه‌ای است که افراد این خاندان هر کدام انسان‌های جامعی هستند و تمام فضایل و کرامات اخلاقی در این خاندان جمع شده است.

وی بینش توحیدی، بصیرت و شجاعت را از  ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری (س) دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت زینب (سلام الله علیها) موجب شد تا آخرین لحظات در راه حق ایستادگی کرده و مسیر صحیح را برگزیند، لذا اگر جامعه امروز ما بخواهد راه صلاح و رستگاری را طی کند باید دو عنصر بصیرت و صبر را در رأس امور قرار دهد.

امام جمعه آران و بیدگل  با بیان اینکه حضرت زینب (س) نه تنها الگوی زنان مسلمان، بلکه الگویی تمام عیار برای مردان نیز می باشد، یادآور شد: ابعاد معنوی و تقوای ملکوتی، شخصیت جامعی از حضرت زینب (سلام الله علیها) می‌سازد، از این رو زنان مسلمان و زنان ایرانی باید به وجود چنین الگوئی در دین اسلام افتخار کنند و پیرو مکتب آن بانوی بزرگوار باشند.

سرهنگ پاسدار حسین فخرل، فرمانده ناحیه مقومت بسیج آران و بیدگل نیز در ابتدای این مراسم با گرامی داشت میلاد حضرت علی (ع) و تسلیت رحلت حضرت زینب کبری (س)، به جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه یک نهاد با برکت و تاثیرگذار در جامعه و امام جمعه پدر معنوی همگان است.

در پایان پس از مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، از طرف فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل از حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران وبیدگل به مناسبت روز پدر تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha