پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 946722
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کسب رتبه‌های برتر استانی در مسابقات از موفقیت‌های بانوان طلبه آمل است

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا( سلام الله علها) آمل گفت: برنامه آموزشی ما این است که از پایه دبستان تا دکتری را تحت پوشش قرار دهیم و در حال حاضر در این مدرسه از دبستان و سطح دو آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، کبری مهربان ظاهری، مدیر مدرسه  علمیه فاطمه الزهرا( سلام الله علها) در آمل در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح ۱۰ ساله این مدرسه، بیان کرد: برنامه آموزشی ما این است که از پایه دبستان تا دکتری را تحت پوشش قرار دهیم و در حال حاضر در این مدرسه از دبستان و سطح دو آموزش داده می‌شود و در حال پیگیری برای مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) هستیم که احتمالاً از سال بعد شروع می‌شود.

وی افزود: اساتید مدرسه علمیه خواهران آمل ارزشیابی و تائید شده قم هستند و سطح تحصیلات آن‌ها در گرایش‌های مختلف در مقطع سطح دو، فوق‌لیسانس است.

مدرسه مدیر علمیه فاطمه الزهراء(س) آمل از فارغ‌التحصیلی ۳۰۶ دانش‌آموخته خبر داد و تأکید کرد: بیش از ۲۰۰ مبلغ داریم و خوشبختانه برخی از طلاب مدرسه در آموزش‌وپرورش مشغول فعالیت هستند و گروهی از دانش‌آموختگان در مقاطع فوق‌لیسانس در دانشگاه‌های شهرهای اطراف به تحصیل می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های موفقیت‌آمیز بانوان در اجتماعات، خاطرنشان کرد: کسب رتبه دوم و سوم ادبیات عرب، سوم جشنواره علامه حلی، چهارم ارائه پایان‌نامه و رتبه سوم موسسه اسوه و همچنین کسب رتبه‌های برتر استانی در رشته‌های تیراندازی، ووشو، کاراته و غیره ازجمله موفقیت‌های بانوان طلبه آمل است.

مهربان اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۵۰ طلبه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل هستند و تمام بخش های مدرسه توسط زنان مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «ن و القلم» از شعرا و نویسندگان، سبک‌های مازندرانی و فارسی بهره‌مند می‌شویم؛ در طرح سوره‌های سرخ به ثبت و ضبط خاطرات شهدا و تبدیل آن به کتاب و فیلم می‌پردازیم که فیلم شهید اسدی اولین کار ما بود  از تلویزیون پخش‌شده است.

مهربان تصریح کرد: با توجه به این‌که رسالت ما تولید محتوا است و به دنبال کپی‌برداری نیستیم، لذا سعی کردیم در فضای مجازی نیز ورود کرده و نکات آموزشی و تربیتی را به‌خوبی بیان کنیم.

وی اظهار کرد: سعی کردیم فضا را برای رشد علمی، فرهنگی بانوان فراهم کنیم، زیرا فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه انجام می‌شود، از نگاه بانوان پنهان است و اگر اطلاع‌رسانی شود مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha