شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید محسن شیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام شفیعی گفت: خداوند متعال فرصت‌هایی به وجود آورده تا جامعه ما روحانیت را آن ‌چنان‌ که هست، ‌بینند که امروز در قصه کرونا نیز هم بیماران و هم کادر درمانی به روحانیت اعتماد و باور پیداکرده و حضور آن‌ها را در بیمارستان‌ها مطالبه می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بیان یکی از ویژگی‌های روحانیت شیعه پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های و امتیازات روحانیت شیعه این است که همیشه در تمام مراحل و فراز و نشیب‌های حرکت‌های اجتماعی با مردم همراه بوده  چراکه خودش جزئی از مردم است.

وی افزود: به‌طور مثال شما در ۸ سال دفاع مقدس می‌توانید ببینید که ازنظر میزان و میانگین نسبت در اصناف و اقشار جامعه، روحانیت بیشترین شهید را نسبت به آمارش داده است.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: طلبه از روزی که عمامه بر سر می‌گذارد این علامت و نشانی است که خودش را خادم و در خدمت جامعه می‌داند و در هر عرصه و تنگنایی که بتواند گره ای از جامعه را باز کند بدون منت و ادعا در آنجا حضور پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سیل خوزستان همه مشاهده کردند که حضور روحانیت مایه سربلندی بود امروز نیز در داستان کرونا نیز همین‌گونه است و طلاب و روحانیت در این زمینه نیز خوش درخشیدند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، ضمن قدردانی از اقدامات طلاب و روحانیون جهادی در کمک به کادر درمان و پزشکی، ابراز داشت: بدون تردید رکن اساسی در مقاومت، ایستادگی و آمادگی روحی است و این را علم نیز ثابت کرده است؛ ازاین‌رو اصلی‌ترین کار طلاب در بیمارستان‌ها این است که آموزه‌های دینی و ترجمان آیات قرآنی و احادیث اهل‌بیت(ع) را برای بیماران بازگو کرده و آن‌ها را ازنظر روحی تقویت و بازسازی کنند.

وی افزود: آنچه امروز روحانیون جهادگر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌دهند کمک به تقویت روحی، ایستادگی و مقاومت بیماران است و این مقدمه را فراهم می‌کند تا کارهای پزشکی و درمانی تأثیرگذارتر شود؛ یعنی این زیرساخت روحی و روانی که طلاب و روحانیون در بیمارستان‌ها در حال تقویت آن هستند کمک می‌کند که آن بنیاد و پایه‌هایی که روی این زیرساخت استوار است استحکام و قوام پیدا کند.

حجت‌الاسلام شفیعی، تجربه حضور طلاب و روحانیون در بیمارستان‌ها را یک تجربه خوب و موفق دانست و گفت: به نظر بنده حضور طلاب و روحانیون در بیمارستان‌ها یک ظرفیت مغفول بوده و باید بعد از عبور از کرونا به این مسئله فکر کنیم که زمینه ای فراهم کنیم تا روحانیت در مراکز درمانی برای تقویت روحی بیماران، پاسخگویی به مسائل شرعی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات اعتقادی حضور پیدا کند.

وی در پایان به جنگ روانی نظام سلطه و توطئه دشمن جهت بدنام کردن حوزه و روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: خداوند متعال فرصت‌هایی به وجود آورده تا جامعه ما روحانیت را آن ‌چنان‌ که هست، ‌بینند که امروز در قصه کرونا نیز هم بیماران و هم کادر درمانی به روحانیت اعتماد و باور پیداکرده و حضور آن‌ها را در بیمارستان‌ها مطالبه می‌کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha