شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کیانی ، مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان در اجلاسیه منطقه‌ای مدیران مدارس علمیه شمال خوزستان

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب حوزه علمیه خوزستان گفت: طبق توافقی که با معاونت وظیفه عمومی استان خوزستان صورت گرفته، طلاب شهرستانی لازم نیست جهت معافیت تحصیلی به اهواز مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام محمد کیانی، مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به بیان توضیحاتی در رابطه با معافیت تحصیلی طلاب پرداخت و اظهار داشت: طلاب زمانی که وارد سن ۱۸ سال تمام می‌شوند مشمول خدمت سربازی شده و باید برای معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.

وی افزود: طلاب درصورتی‌که در سن مشمولیت وارد حوزه شده باشند تا پایان اسفندماه سال تحصیلی فرصت دارند برای معافیت تحصیلی اقدام کنند در غیر این صورت دیگر برای آن‌ها معافیت تحصیلی صادر نمی‌شود.

مسئول مرکز امور طلاب استان خوزستان خاطرنشان کرد: طلابی که در سال‌های گذشته و با مدرک سیکل وارد حوزه علمیه شده و در حین سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به سن مشمولیت رسیده‌اند، تا ۶ ماه بعد از ۱۸ سالگی فرصت دارند جهت معافیت تحصیلی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از کلیه طلاب ورودی سال ۹۹ به قبل و طلابی که اخیراً به سن ۱۸ سال تمام رسیده‌اند، خواهشمندیم برای معافیت تحصیلی تا پایان اسفندماه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام کیانی به وضعیت کرونایی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امور طلاب حوزه علمیه خوزستان توافقی با معاونت وظیفه عمومی استان خوزستان انجام داده که بر این اساس، طلاب شهرستانی دیگر لازم نیست جهت معافیت تحصیلی به اهواز مراجعه کنند.

وی افزود: طبق این توافق، مدارس علمیه مدارک طلاب را جمع‌آوری کرده و برای امور طلاب حوزه علمیه خوزستان ارسال می‌کنند که در ادامه امور طلاب نامه‌ای برای طلاب تهیه‌کرده و پاسخ‌نامه را برای مدارس علمیه آن‌ها ارسال می‌کند. در پایان نیز طلاب مشمول با در دست داشتن پاسخ‌نامه امور طلاب به پلیس +10 شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و برای معافیت تحصیلی خود اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام کیانی در پایان گفت: بدیهی است طلابی که برای معافیت تحصیلی خود تا پایان اسفندماه اقدام نکنند؛ مشمول خدمت بوده و باید به خدمت مقدس سربازی بروند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha