جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست شورای هماهنگی شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان در گیلان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان خدمت به مردم را مهم ترین فعالیت شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان عنوان کرد و گفت: تمام برنامه ها در جامعه اسلامی باید منتهی به خدمت رسانی به مردم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان در استان، با اشاره به اینکه کره زمین ملک خدا است اظهار کرد: پس از اینکه خداوند پیامبران را برانگیخت، اختیار زمین به پیامبران و آخرین آنها رسول اکرم(ص) داده شد.

وی ادامه داد: انفال پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) در اختیار اهل بیت(ع) قرار دارد و در دوران غیبت نیز در اختیار ولی فقیه در حکومت شیعی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پس از ۱۴۰۰ سال حکومت شیعی که در راس آن فقیه جامع شرایط قرار دارد در ایران شکل گرفته است، تصریح کرد: انفال تحت زعامت ولی فقیه است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی تشکیل بنیاد برکت، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و … را برای ساماندهی جریان گسترده فعالیت های زیر مجموعه ولی فقیه در جامعه اسلامی خواند و بیان کرد: در نظام اسلامی رصد، گزارش دهی و ساماندهی این مجموعه ها به عهده مسئولان و متولیان مربوطه است.

وی بر ایجاد رابطه بیشتر شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان در گیلان با نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد و گفت: ارتباط بیشتر با مجموعه مذکور موجب می شود افق ها برای اجرای برنامه ها روشن تر باشد و این امر کارآمدی و تسهیل گری را به همراه دارد ضمن اینکه شناسایی بهتر محرومان و معرفی آنها به دستگاه های مربوطه را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه رعایت تقوای الهی در انجام امور به ویژه در مجموعه هایی که زیر نظر ولی فقیه فعالیت می کنند حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: فعالیت ها باید به گونه ای باشد که مقام معظم رهبری آزرده نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی خدمت به مردم را مهم ترین فعالیت شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان ذکر کرد و یادآور شد: تمام برنامه ها در جامعه اسلامی باید منتهی به خدمت رسانی به مردم شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ها باید به گونه ای باشد تا موجب رنجش مردم نشود، اظهار کرد: شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان باید رابطه قوی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشته باشند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: در اینکه حقی را استیفا کنید و آن را به صاحب حق برسانید باید دقت بسیار داشته باشید و در این راستا هیچ توقع شخصی برای کسی نداریم و در کنار مسئولان مربوطه هستیم تا برای منافع عمومی تلاش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با تاکید براینکه در رسیدگی به امور محرومان اولویت ها را تشخیص دهید، بیان کرد: مسئولان به ویژه شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان در راه خدمت نباید خستگی به خود راه دهند و کم کاری از متولیان پذیرفتنی نیست.

جلب رضایت مردم اولویت فعالیت شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان است

علی محمد علیپور دبیر شورای هماهنگی شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان در گیلان نیز در جلسه مذکور به برگزاری ۴ همایش کمک معیشتی محرومان توسط این مجموعه اشاره کرد و گفت: جلب رضایت مردم اولویت فعالیت شرکت های تابعه بنیاد مستضعفان است.

رجب علی طالقانی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به فعالیت های انجام شده در واگذاری سند املاک به محرومان اظهار کرد: فعالیت در زمینه های اقتصادی در راستای کمک به محرومان و رفع محرومیت ها در مناطق از شاخصه های اصلی بنیاد مستضعفان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha