پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یاد مرگ

مدیر مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول(سلام الله علیها) یزد گفت: معاد و زندگی پس از مرگ جزء اصول دین است و یکی از نسخه های شفا بخش و حیات بخش، یاد مرگ است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از یزد، خانم حسینی، در نشست اخلاقی  که با عنوان «ماه رجب، ماه خودسازی»برگزار شد با بیان اینکه ماه رجب ماه عزیز و عظیمی است، گفت: رجب ماه کاشتن، شعبان ماه آبیاری و رمضان ماه برداشت است و هر لحظه ی این ماه عبادت و بهترین زمان برای خود سازی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه‌ی ما در این ماه مهمان خداوند هستیم، افزود:  یک عده مهمان عام و یک عده خاص هستند و عده ای هم مهمان خاص الخاص خداوند می‌باشند یعنی آن کسانی که به اوج می‌رسیدند و به صفات پروردگار تقرب می‌جویند.

خانم حسینی با اشاره به کلام مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) که میفرماید: ارزش هرکس به اندازه ی آن چیزی است که دوستش دارد، گفت: ماه رجب، ماه تفکر است و باید تامل کنیم و به ارزش خود پی ببریم، چرا که انسان تا قدر و ارزش خود را نداند نمیتواند محبت و عشق الهی را در خود پیاده کند.

وی افزود: ارزش گذاری در انسان ها متفاوت است و ما با این دوست داشتن ها محشور می‌شویم؛ هرچه که حبّ دنیا در دل بیشتر باشد از ارزش های بندگی خدا فاصله می‌گیریم چرا که ارزش ما به این است که بنده ی خداوند باشیم و ماه رجب ماه تمرین بندگی با خداست.

در ادامه خانم فخر السادات ذبحی، مدیر مدرسه علمیه ریحانةالرسول(سلام الله علیها) یزد بیان کرد: یکی از حقایقی که هیچکس نمیتواند از آن فرار کند، حقیقت مرگ است؛ معاد و زندگی پس از مرگ جزء اصول دین است و یکی از نسخه های شفا بخش و حیات بخش، یاد مرگ است. این تفکر می تواند زندگی ما را احیاء کند؛ ما در روایات داریم که وقتی ملک الموت به سراغ انسان می آید انسان تازه چشمش به حقایق باز می‌شود و شروع می کند به التماس کردن، آنجاست که می خواهد توبه ی حقیقی کند، اما دیگرزمانی به او نخواهند داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha