پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید هادی خسروشاهی

حوزه/ آیین رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار مرحوم استاد سیدهادی خسروشاهی امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار مرحوم استاد سیدهادی خسروشاهی که از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شده است با حضور آیت الله اعرافی و در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهرامی در این مراسم گفت: شخصیت استاد خسروشاهی دارای جامعیتی در طیف شخصیت های علمی حوزه اعم از حوزویان سنتی و حوزویان تحول خواه بودند؛ ایشان با بزرگانی همچون آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی ارتباط داشته اند.

وی افزود: مقالاتی که در نورمگز از مرحوم آیت الله خسروشاهی وجود دارد بیش از ۲۵ عنوان است.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان داشت: فعالیت های آیت الله خسروشاهی منحصر به آثار مکتوب نیست و در صحنه عمل و فعالیت های اجتماعی ایشان نقش های اثرگذاری در پیشبرد انقلاب اسلامی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در موضوع نشر آثار علما و معرفی شخصیت آنان فعالیت های متعددی به عمل آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: اثری که امروز از آثار مرحوم استاد خسروشاهی رونمایی می شود سومین نسخه نرم افزار مجموعه آثار این استاد فقید است.

آیت الله اعرافی سپس به ایراد سخن پرداخته و گفت: مرحوم آقای خسروشاهی شخصیتی بود که در حوزه ریشه داشت و از حوزه فراتر می رفت و به این ارتباطات فراحوزوی اهتمام داشت؛ ما باید ضمن حفظ اصالت حوزوی خود از اجتماع و فضای بیرون حوزه غافل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر ایشان شخصیت فراملی و داشتن اندیشه بین المللی بود؛ مرحوم آیت الله خسروشاهی نگاهش به اسلام نگاه تمدنی و کلان بود.

مدیر حوزه های علمیه عنوان داشت: ایشان اهل تحلیل بود و تحلیل تاریخی خوب و دقیقی داشت؛ رویکرد تحلیلی به تاریخ مورد تأکید بزرگانی همچون مرحوم آیت الله بروجردی و همچنین علامه طباطبایی بوده است که ایشان در کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم به این مهم اشاره داشته اند.

وی افزود: مرحوم استاد سیدهادی خسروشاهی نوگرا و نواندیش اما از نوع ضابطه مند و در چهارچوب بود؛ این نگاه در آثار ایشان پیداست.

در پایان این مراسم از نرم افزار مجموعه آثار مرحوم آیت الله سیدهادی خسروشاهی با حضور مدیر حوزه های علمیه و فرزند آن مرحوم رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha