پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابتکار جدید بنیاد قرآن در حیدرآباد  برای آموزش دانش‌آموزان بی‌بضاعت

حوزه/ بنیاد قرآن در حیدرآباد هندوستان، ابتکار جدیدی را برای ارائه تعالیم دینی و غیردینی به ۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۸ مسجد سرتاسر منطقه آغاز کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ابتکار جدیدی توسط سازمان «بنیاد قرآن» در حیدرآباد هندوستان برای آموزش‌های دینی و غیردینی به دنش‌آموزان راه اندازی شده است.

حیدرآباد: بنیاد قرآن با ارائه تعالیم دینی به ۵۰۰ دانش آموز در ۱۸ مسجد  در دو شهر دوقلوی حیدرآباد و سکندرآباد ، ابتکاری برای اتصال دانش آموزان و جوانان به مسجد آغاز کرده است.

بنیاد قرآن این خدمات آموزشی را در مناطقی مانند جالپالی، شاهین نگار،  جهان‌نما، حیات نگار، جنگامپت، شاه علی بابا  و مناطق دیگر ارائه می‌دهد.

معلمان نیز قرار است از میان افرادی که به مسجد می‌آیند یا فارغ التحصیلان ساکن در نزدیکی انتخاب شوند تا بتوانند با مسئولیت پذیری به جوانان مسلمان را آموزش دهند و مهارت های جدید را در بین دانش آموزان افزایش دهند.

به گفته مسئولین این بنیاد، هدف آن‌ها تنها تعالیم دینی نیست بلکه آگاهی دانش آموزان از تعالیم مدرن نیز را مدنظر دارند.

مقامات بنیاد قرآن گفتند که در یک نظرسنجی مشاهده شد که دانش آموزان از نظر انگلیسی و ریاضیات ضعیف هستند، بنابراین ابتکار بنیاد در زمینه ارائه مربیگری به دانشجویان در این دو موضوع همراه با تعالیم دینی نیز فعالیت خواهد داشت. هدف تعلیم و تعلم بیشتر در مسجد، در محافل اجتماعی برای دانش‌آموزان مناطق فقیرنشین و دانش پژوهانی است که توانایی پرداخت شهریه بالا را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha