جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
درس های مکاسب

حوزه/ کتاب «درس های مکاسب (کتاب البیع)» به قلم سید محسن مرتضوی و در سه جلد به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «درس های مکاسب(کتاب البیع)» برگرفته از درس های استاد سید حسن مرتضوی و به قلم سید محسن مرتضوی در سه جلد و با شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

کتاب پیش رو که با عنوان «درس های مکاسب(کتاب البیع)»  به رشته تحریر درآمده، برگرفته از درس های پربار و شاگردپرور فقیه عالی مقام و استاد برجسته حوزه های علمیه، استاد سید حسن مرتضوی است که دوره های متعدد در حوزه علمیه نجف اشراف و مشهد مقدس در جمع صدها نفر از طلاب و فضلا ارائه شده است.

عمق، دقت علمی و تسلط فوق العاده بر مباحث، بیان شیوا، رسا و دلنشین، دسته بندی بدیع و ابتکاری، همراه با ذکر مثال های متعدد و کاربردی، از ویژگی های بی بدیل درس های استاد بود که خاطره شیرین آن در خاطر شاگردان ماندگار شده است.

جلد اول و دوم و سوم این مجموعه به «کتاب البیع» و جلد چهارم و پنجم آن به «کتاب الاخیارات» اختصاص دارد.

جلد اول کتاب «درس های مکاسب(کتاب البیع)» در هفت بخش تنظیم شده که معنای لغوی و اصطلاحی بیع، معاطات، تنبیهات معاطات، عقد بیع، احکام مقبوض به عقد فاسد و شروط متعاقدین، عناوین بخش های این جلد را تشکیل می دهد.

جلد دوم در ۹ بخش تألیف شده است که از بخش هشتم تا شانزدهم این اثر سه جلدی را شامل می شود؛ عناوین این جلد مشتمل بر بیع فضولی، اجازه و ردّ، ولایت أب و جد، ولایت فقیه، ولایت عدول مؤمنین، بیع عبد مسلم به کافر، شروط عوضین، طلقیت و بیع الوقف است.

جلد سوم این اثر، در ۱۰ بخش تدوین شده است که از بخش هفدهم تا بیست و ششم را در بر می گیرد؛ عناوین بخش های این جلد عبارتند از: صور جواز بیع وقف، عدم جواز بیع اُمّ ولد، بیع رهن، بیع عبد جانی، قدرت بر تسلیم، عدم به مقدار ثمن و مثمن، اِندار برای ظروف، استحباب تفقّه در تجارت، تلقی رکبان و غیره، و احتکار طعام.

جلد اول تا سوم کتاب «درس های مکاسب» به ترتیب به قیمت ۱۰۰۰۰۰، ۹۵۰۰۰ و ۸۰۰۰۰ تومان قابل تهیه از فروشگاه های مؤسسه بوستان کتاب در قم (۰۲۵۳۱۱۵۱۱۸۷)، تهران (۰۲۱۶۶۹۶۹۸۷۸)، مشهد (۰۵۱۳۲۲۳۳۶۷۲) و اصفهان (۰۳۱۳۲۲۲۰۳۷۰) است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha