جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه علمیه خواهران خوزستان

حوزه/ «اجرای پویش قرائت ۴۰روزه دعای هفتم صحیفه سجادیه»، «تشکیل جلسه اعضای ستاد پذیرش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه(س) ماهشهر»، «اجرای کارگاه دو روزه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» و «برگزاری دوره آموزشی مجازی روش‌های پاسخگویی به مسائل شرعی» از جمله اخبار کوتاه مدارس علمیه خواهران خوزستان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست اعضای ستاد پذیرش مدرسه علمیه خواهران حضرت خدیجه(س) ماهشهر، به‌منظور پذیرش حداکثری داوطلبان علوم دینی برگزار شد.

در این جلسه معاونین، نماینده اساتید، دانش‌آموختگان و جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) حضور داشته و به بیان راه‌کارها و ایده‌های خود جهت جذب کیفی داوطلبین ورود به حوزه پرداختند.

بر این اساس، «حضور در گروه‌های مجازی مدارس متوسطه شهرستان با همکاری مدیریت آموزش‌وپرورش و ارتباط با مدیران و معاونین پرورشی مدارس»، «همکاری خواهران مبلغه جهت تبلیغ چهره به چهره در مساجد»، «بهره‌گیری از تبلیغ در فضای مجازی»، «هماهنگی با ائمه جماعات مساجد و همچنین هماهنگی با امام جمعه شهرستان ماهشهر، شهرک چمران و شهرک طالقانی جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم» از جمله برنامه‌های این ستاد جهت پذیرش داوطلبان و علاقه‌مندان در عرصه تحصیل علم و کسب معارف دینی است.

اجرای پویش قرائت ۴۰روزه دعای هفتم صحیفه سجادیه

پویش خواندن ۴۰روزه دعای هفتم صحیفه سجادیه به نیت دفع بلا و گرفتاری توسط مدرسه علمیه خدیجه کبری(س)سوسنگرد برگزار شد.

سرکار خانم بیت سیاح مدیر مدرسه علمیه، با اشاره به تشکیل ۱۳ گروه ۴۰ نفره جهت خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه گفت: این پویش پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بر خواندن این دعا و به جهت رفع بلا و خلاصی از کرونا باهدف انس مردم با توسل و شعار بلای همه‌گیر توسل همگانی راه‌اندازی شد.

بحث آزاد «اگر من مسئول پذیرش حوزه علمیه بودم» در مدرسه علمیه سوسنگرد

با توجه به اهمیت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در این برهه حساس و باهدف دغدغه مند کردن طلاب به امر پذیرش و اهتمام به آن بحث آزاد با موضوع «اگر من مسئول پذیرش حوزه علمیه بودم» با شرکت طلاب، دانش‌آموختگان و اساتید، در بستر ایتا توسط مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری(س) سوسنگرد برگزار شد.

در این نشست طلاب دانش‌آموختگان، نظرات، پیشنهادها و ابتکارات خود را در قالب تکمیل جمله ارسال کردند و نظرات آنان مورد تکمیل مدیر مدرسه علمیه واقع شد.

در انتها مقرر شد نظرات آنها جمع آوری شده، چاپ و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین در پایان به ۵ نفر که بهترین پیشنهاد و نظر را ارائه دادند به‌قیدقرعه، جوایزی نفیسی اهداء شد.

اجرای کارگاه دو روزه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

کارگاه دو روزه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با حضور "دکتر ترابی پور" توسط معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) کوی علوی اهواز برگزار شد.

در این جلسه ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب بررسی و بر لزوم معرفی کارکردهای آن در جامعه توسط بانوان مبلغ حوزوی، تأکید شد.

دوره آموزشی مجازی «روش‌های پاسخگویی به مسائل شرعی» از سوی مدرسه علمیه خرمشهر

دوره آموزشی مجازی مدرسه علمیه کوثر خرمشهر با موضوع «روش‌های پاسخگویی به مسائل شرعی» با حضور استاد دکتر امیری ویژه طلاب برگزار شد.

خانم امیری در ابتدای نشست به مهم‌ترین عامل در پاسخگویی به سؤالات شرعی اشاره نموده و بیان داشت: از مهم‌ترین مسئله در پاسخگویی به سؤالات شرعی اول مطالعه و سپس تجربه است.

وی افزود: اگر شما صرفاً بخواهید فقط به منابع باز گردید، هیچ مقاله و یا حتی کتابی را نمی‌یابید که بگوید از چه ترفندها و تکنیک‌هایی می‌توانید برای پاسخگویی به احکام استفاده نمایید؛ لذا آنچه در موفقیت یک طلبه در این مسیر می‌تواند تأثیرگذار باشد، مطالعه دقیق در کتب فقهی و احاطه کامل بر مباحث و همچنین افزایش تجربه در این زمینه است.

لازم به ذکر است، دکتر امیری در طی جلسه با پاسخ‌گویی به سؤالات به‌طور عملی روش‌های پاسخگویی را به طلاب آموزش داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha