شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/نشست خبری و مراسم رونمایی از شبکه اسلامی سلطان

حوزه/ راه اندازی شبکه سلطان به زبان انگلیسی دنبال این است که بتواند باب گفت وگوی مسالمت آمیز و همزیست گرایانه با رهبران مسیحیت و مردم جهان امروز باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کاشانی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح شبکه سلطان تی وی در قم، گفت: خداوند در قرآن، اهل کتاب را به گفت و گوی هم زیستانه دعوت می کند؛ در این روزها هم شاهد هستیم که اتفاق بی سابقه و جهانی در کشور عراق بین اسلام و مسیحیت در ادامه همین دستور قرآن اتفاق افتاده است و رهبر کاتولیک مسیحیت پاپ به دیدار مرجعیت شیعه عراق رفته و بین شان ملاقاتی صورت گرفته است.

مدیر شبکه سلطان افزود: این اولین ملاقات و دیدار دو شخصیت تراز اول جهان تشیع و مسیحیت است و امیدواریم ثمرات خوبی هم به دنیا داشته باشد. این این گفت و گوها و ملاقات همزیستانه دستور قرآن است و خدای متعال دعوت کرده که هر جا انحرافی وجود دارد از طریق گفت و گو دعوت همزیستانه مشکلات را حل و فصل کنید.

این مبلغ بین الملل اظهارداشت: مسلما بین ادیان مشترکات زیادی در حوزه های مختلف اخلاقی، معرفتی، دعوت به خدا و معنویت وجود دارد. در مورد این اشتراکات به خصوص در حوزه معنویت غفلت های صورت گرفته است و همین امر خسارت های هم به وجود آورده است.

وی بیان داشت: همه تلاش ما باید این باشد که به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم پیام مشترک خود را به بحث و گفت و گو و تعامل بگذاریم و از این طریق دعوت به همزیستی کنیم. در این دعوت های مسالمت آمیز و همزیستی باید تکیه مان مبانی دینی، عقلانی و معرفتی برگرفته  از دین و اسلام و مذهب اصیل تشیع  و مکتب اهل بیت (ع) باشد و اگر بتوانیم این مکتب را به درستی به مردم جهان امروز ارائه دهیم همه پذیر خواهند شد، این سخن خود اهل بیت(ع) است و چون ما تا کنون نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم، فرق دیگر این کار به صورت نادرست و از طریق خشونت انجام داده اند و طوری وانمود کردند که اسلام دین خشونت است.

حجت الاسلام کاشانی گفت: راه اندازی شبکه سلطان تی وی به صورت زبان انگلیسی همین هدف فوق را دنبال می کند که بتواند باب گفتگوی مسالمت آمیز و همزیستگرایانه با رهبران مسیحیت و مردم جهان امروز باز کند چرا که معتقدیم رسانه می تواند نقش بسزایی در انتقال مفاهیم داشته باشد.

مدیر شبکه سلطان  افزود: راه اندازی این شبکه در قم تنها اولین مرکز نیست، بلکه در استرالیا، عراق، انگلیس، آسیای میانه و مرکزی و چند کشور مهم دیگر این نوع فعالیت ها از طریق رسانه در حال انجام است و به غیر از این برنامه های مشترکی بین روحانیون مسلمان و کشیشیان هم صورت گرفته که از جمله می توان به تدوین کتابی چون محبت و مهربانی در اسلام اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha