چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ جوان‌ترین نماینده ولی فقیه در استان‌ها در مدت نزدیک به دو سال از حضور خود در همدان از هر فرصتی برای شنیدن صحبت‌های مردمی و ارتباط گرفتن با مردم استفاده کرده و به جای آنکه از اتومبیل برای رفت‌وآمدهای درون شهری استفاده کند، با پیاده روی در سطح شهر گوش شنوایی برای درد و دل های مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مردمداری از اصول اولیه دین اسلام است و در نظام اسلامی باید همواره زمینه برای دیدار چهره به چهره و بدون واسطه قاطبه مردم با مسئولان در راستای تکریم و ایجاد رضایتمندی در جامعه فراهم شود، موضوعی که هم مورد تاکید بزرگان دین بوده و هم خود به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

ائمه اطهار علیهم السلام علاوه بر اینکه خود پاسخگوی مردم و حاجت‌مندان بودند، به پیروان و شیعیان و علاقمندان خود نیز تاکید داشتند که این شیوه را در زندگی خود عملی نمایند و از مردم هرگز فاصله نگیرند، آنها را از خود و خود را نیز از آنان و خدمتگزار آنان بدانند که هرچه فاصله بین مسؤولان و مردم کمتر و کمتر شود، موفقیت بیشتر، خدمتگزاری بهتر و رضایتمندی مردم از حکومت افزون‌تر می‌گردد.

 بخوانید و ببینید:

بازدید سرزده امام جمعه همدان از کوی فردوس

فیلم | بازدید سرزده امام جمعه همدان از منطقه کوی فردوس

امیرالمومنین علی (ع) براساس معارف الهی حکومت خود را به گونه‌ای طراحی کرده بود که مردم حق اظهار نظر داشتند و به راحتی حقوق خود را از مسئولین مطالبه می‌نمودند و خود نیز ساعتی از روز را برای رسیدگی به امور و شکایات مردم اختصاص می‌داد و بدین منظور "بیت القصص" (اتاقی که مردم بدون ترس و واهمه و بدون آنکه آبروی‌شان در معرض سقوط قرار گیرد، مطالب خود را مکتوب می‌کردند و در آن خانه می‌انداختند) را در کوفه بنا کرد تا مردم در آن بدون واسطه با حاکم خویش به گفت‌وگو بنشینند.

بنیان گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) نیز مردم را ولی نعمت مسئولان می‌دانستند و بر این عقیده بودند که در اسلام، حکومت به معنای ارباب رعیتی وجود ندارد، مسئولیت سیاسی و حکومتی در نظام اسلامی خدمت‌گزاری است و مسئولین  در واقع خدمت‌گزار می‌باشند و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به الگوبرداری از امیرالمومنین(ع) دعوت و توصیه می‌کردند.

رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که با ائمه جمعه سراسر کشور در ۲۵ تیر سال ۹۸ داشتند در رابطه با نحوه ارتباط مسئولان با مردم فرمودند:  «اُنس با مردم، یگانه بودن با مردم، روادار بودن با مردم، مردمی بودن این است؛ نه به صورت تصنّعی، [بلکه] به معنای واقعی کلمه. پس مردمی بودن یکی از آن شعب خاص سلوک امام‌جمعه و عمل او است.

ببینید:

تصاویر بازدید امام جمعه همدان از کارگاه‌های تولید سفال شهر لالجین

پیگیری مشکلات مردم؛ خب ائمّه‌ی جمعه، مرجع حوائج مردمند؛ یعنی مردم هر مشکلی دارند -مشکلات مالی، مشکلات کسبی- مراجعه می‌کنند به ائمّه‌ی جمعه، به خیال اینکه اینها مثلاً معجزه می‌توانند بکنند؛ در حالی که ائمّه‌ی جمعه پولی در اختیار ندارند، امکاناتی در اختیار ندارند؛ امّا پیگیر باشید مشکلاتشان را. بله، شما امکانات ندارید، پول ندارید، بودجه‌ی خاص برای رسیدگی به مردم ندارید، امّا می‌توانید به‌عنوان یک شخصیّت، به‌عنوان یک عنصر محترم، حوائج آنها را منتقل کنید به کسانی که می‌توانند برطرف کنند. نفس اینکه شما با چهره‌ی باز برخورد کنید و وقتی کسی به شما مراجعه می‌کند بفهمد که شما درد او را درک می‌کنید و به رنج او اهمّیّت می‌دهید، خود این برای او یک نوع شفا است».

وقتی نماینده رهبر معظم انقلاب گوش شنوای درد دل‌های مردم می‌شود

در این راستا حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به صورت هفتگی در دفتر خود پذیرای مردم همدان از اقصی نقاط استان است و مردم می‌توانند بدون واسطه با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خود دیدار و گفت‌وگو کنند و به بیان درد  دل‌ها و مشکلات خود بپردازند.

امام جمعه همدان در این دیدارها که در فضای صمیمی و به صورت چهره به چهره برگزار می‌شود با ارسال نامه و یا تماس تلفنی به دنبال رفع مشکلات و درخواست‌های مطرح شده توسط مردم است.

بنا به گفته مشاوره رسانه‌ای و معاون ارتباطات دفتر نماینده ولی فقیه در استان، متقاضیان برای هماهنگی دیدار چهره به چهره با امام جمعه همدان می‌توانند همه روزه با شماره‌۰۸۱۳۲۵۲۴۲۴۲ داخلی ۱۰۳ تماس برقرار کنند.

گفتنی است، جوان‌ترین نماینده ولی فقیه در استان‌ها در مدت نزدیک به دو سال از حضور خود در همدان از هر فرصتی برای شنیدن صحبت‌های مردمی و ارتباط گرفتن با مردم استفاده کرده و به جای آنکه از اتومبیل برای رفت‌وآمدهای درون شهری استفاده کند، با پیاده‌روی در سطح شهر گوش شنوایی برای درد و دل های مردم است.

وقتی نماینده رهبر معظم انقلاب گوش شنوای درد دل‌های مردم می‌شود

وقتی نماینده رهبر معظم انقلاب گوش شنوای درد دل‌های مردم می‌شود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha