چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عباس محمد حسنی - عقیدتی ارتش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: خاطرات و تصاویر و وصیت نامه شهدا و هر آنچه که به عنوان میراث گرانبها از شهدا برای ما به ارث رسیده است در فضای مجازی البته با هوشمندی و هنرمندی هرچه تمام به نسل جدید و جامعه منتقل شود.

خبرگزاری «حوزه» - تهران / روز ۲۰ اسفند به مناسبت نخستین حضور آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع راهیان نور و بزرگداشت یاد شهیدان جنگ تحمیلی، با عنوان روز ملی راهیان نور نامگذاری و در تقویم ثبت گردیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ارزش کاروان‌های راهیان نور اظهار داشت: برکات سفرهای راهیان نور از جنس برکات زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا توسط بازماندگان شهدای کربلا و سپس شیعیان و شفیتگان اباعبدالله الحسین (ع) بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: اگر چنانچه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و سایر بازماندگان در عرصه زنده نگه داشتن فرهنگ شهدای کربلا تلاش نمی‌کردند واقعاً کربلا در کربلا می‌ماند و چون دفاع مقدس ما از جنس عاشوراست لذا اگر راهیان نور نبود دفاع مقدس ما در همان جبهه‌ها باقی می‌ماند.

وی افزود: با راه اندازی راهیان نور خوشبختانه فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت و فداکاری هم در میان نسل جدید درون کشور زنده مانده و به نسل جدید منتقل شده است و هم به محور مقاومت صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی خاطرنشان کرد: اگر امروز ما می‌بینیم محور مقاومت به لطف خدا از یک راهبرد عمیقی برخوردار شده است یکی از دلایلش همین زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در بستر راهیان نور است.

وی گفت: نسل جدید ما که نه انقلاب را دیده اند و امام راحل و جنگ و شهدا را از نزدیک درک و تجربه نکردند، بایستی با این ارزشها مرتبط شوند و یکی از بهترین راه‌های آن همین راه اندازی کاروان‌های راهیان نور بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز که به دلیل فضای کرونایی، امکان حضور فیزیکی در مناطق یادمانهای عملیاتی وجود ندارد مانند همه برنامه‌های دیگری که امکان انجام فیزیکی آنها در فضای حقیقی وجود ندارد، قطعاً بایستی از فضای مجازی استفاده کنیم؛ در بحث فضای مجازی هم به نظر می‌رسد که باید گروه‌های مختلفی در این زمینه در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف تشکیل شود و خاطرات و تصاویر و وصیت نامه شهدا و هر آنچه که به عنوان میراث گرانبها از شهدا برای ما به ارث رسیده است در فضای مجازی البته با هوشمندی و هنرمندی هرچه تمام به نسل جدید و جامعه منتقل شود.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) که فرموده اند «هرچه با هنر پیوند بخورد ماندگار تر است»، افزود: ما باید در فضای مجازی هم هوشمندانه و هم هنرمندانه حضور پیدا کنیم و البته در این زمینه هم باید اتاق‌های فکر و یا هیئت‌های اندیشه ورز تشکیل شود و بهترین راه‌ها را برای انتقال این فرهنگ در جامعه هدف پیش بینی کنند و برای آن دستورالعمل نوشته و اجرا شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: شهدا را نباید تنها بگذاریم و ما بایستی همان طوری که در دفاع مقدس حضور پیدا کردیم؛ در حفظ و حراست از این میراث هم در صحنه باشیم، امکان ندارد که ملتی در صحنه غایب باشد اما بتواند از دستاوردها و عزت و استقلال و شرف و حیثیت خود دفاع کند، بنابراین ما باید حاضر بزرگ در تاریخ و انقلاب و از جمله انتقال فرهنگ شهادت به نسل‌های بعدی باشیم.

گفت‌وگو از ناصر مؤمنیان

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha