جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کودک و فضای مجازی

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: پیش از هر چیز دیگری، خانواده ها باید دغدغه صیانت از فرزندان خود در بستر فضای مجازی را داشته باشند.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به حواشی و آثار بسیار نامطلوب انتشار یک کلیپ مستهجن و مبتذل در فضای مجازی در روزهای اخیر اظهار داشت: آنچه مسلم است این که هدف اصلی از تولید و انتشار این گونه محصولات ضدفرهنگی و ضداخلاقی، تضعیف باورها و اعتقادات نسل جدید است و به همین خاطر، گوهر ارزشمند حیا و عفت و غیرت را نشانه رفته اند.

وی افزود: در چنین فضایی برای آن که روح و روان نوجوانان و جوانان ما آسیب جدی نخورد، باید آموزش های مناسب به آنها بدهیم و این که بزرگترها و خانواده ها قبل از هر چیز دیگری، اراده و دغدغه صیانت از فرزندان خود در برابر لجنزار فضای مجازی را داشته باشند.

این کارشناس فرهنگی همچنین گفت: این در حالی است که متأسفانه بسیاری از والدین، اطلاعات و آگاهی بسیار کمی از وسیله تکنولوژیک در اختیار فرزندشان دارند و حال آن که اگر شناخت خود ارتقا داده و نظارت و کنترل هوشمندانه ای داشته باشند، بهتر می توانند جلوی تأثیرات مخرب فضای مجازی را بگیرند.

وی اضافه کرد: از آن سو باید در بُعد ایجابی، همه دستگاه های فرهنگی کشور در راستای تولید محتوای مطلوب فرهنگی و هنری آن هم به شکل به روز و خلاقانه و البته متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان، دست به کار شوند و نگذارند که با انفعال و بی خیالی، میدان برای پیاده نظام ناتوی فرهنگی دشمن مهیا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha