جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبعث رسول

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: خداوند با ارسال رسول و مبعوث کردن پیامبر، هدف از این بعثت را ایجاد حکومت و تمدن اسلامی بیان می کند.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: پیامبر، پیام آور صلح و استکبار ستیزی بود و با بعثتش دین اسلام را تکمیل کرد.

وی افزود: باید بار دیگر به حقیقت بعثت برگردیم و با شناخت این روز و رسول خدا(ص) به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.
استاد جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه بعثت از مباحث مهم در تاریخ بشریت بوده است گفت: این روز از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان است و ما بعثت را در یک بیان از دیدگاه قرآن، امام علی(ع) و پیامبر(ص) باید مورد بررسی قرار دهیم.

 استاد جامعة الزهرا(س) ادامه داد: آیات شریفه و جامعی در این باره است و در سوره بقره ۱۲۹ حضرت ابراهیم (ع) در این باره دعا می کند: پروردگارا، در میان آنان رسولی از خودشان برانگیز که بر آنان تلاوت آیات تو کند و آنان را علم کتاب و حکمت بیاموزد و روانشان را (از هر زشتی) پاک و منزه سازد، که تو بر هر کار که خواهی قدرت و علم کامل داری.

حیدری مجد بیان داشت: در سوره جمعه آیه دوم نیز آمده است: اوست خدایی که میان عرب امّی (یعنی قومی که خواندن و نوشتن نمی‌دانستند) پیغمبری بزرگوار از همان مردم برانگیخت که بر آنان آیات وحی خدا را  تلاوت می‌کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک می‌سازد و شریعت و احکام کتاب سماوی و حکمت الهی می‌آموزد و همانا پیش از این همه در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند.

وی با بیان اینکه بعثت پیامبر یکی از خواسته های پیامبر اُولُوا العَزْم بوده است گفت: در شب ۲۷ رجب وقتی پیامبر مبعوث می شود سوره علق نازل می شود  و خداوند حاجت حضرت ابراهیم (ع) را پاسخ می دهد.
این استاد حوزوی گفت: خداوند هدف از بعثت را تزکیه و تعلیم بشر عنوان می کند و این بعثت است که بشریت را به کمال مطلق می رساند .

وی با اشاره به اینکه بشریت قبل از مبعث در بدترین شرایط انسانی زندگی می کرد گفت: بشریت در شرک و گمراهی و خیانت و تجاوز بود که با مبعث انسان ها به زندگی بازگشتند اکنون نیز صهیونیسم جهانی به دنبال این موارد است تا به اهداف خود برسد.

حیدری مجد اضافه کرد: قبل از مبعث انسان ها بت ها، سنگ و چوب را می پرستیدند و امروز صهیونیسم  به دنبال شهوات است از این رو بشریت در یک جنگ نابرابر تحت سلطه جهانی قرار گرفته است که نیاز است در این زمینه ورود کنیم.

وی افزود: رهبر با نامه  به جوانان غرب دین اسلام را دین رافت و تربیت معرفی می کند باید با ارائه برنامه کامل، بشریت بار دیگر به تربیت و مکارم اخلاق برگردد چراکه پیامبر خودش هدف از بعثت را تکمیل مکارم اخلاق می دانند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha