جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید رضی مرعشی

حوزه/ آیت الله سید رضی مرعشی از علما و روحانیون برجسته حوزه علمیه نجف اشرف درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حوزه علمیه نجف اشرف در پی درگذشت یکی از علمای خود، آیت الله سید رضی مرعشی سوگوار شد.

آیت الله مرعشی به موضع گیری های محکم و استوار در یاری حق و دفاع از ساحت مرجعیت در زمان خفقان و سرکوبگری، مشهور است.

ایشان امروز شنبه ۲۸ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری در سن ۸۶ سالگی و بعد از اینکه عمر مبارک خود را در راه دفاع از اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) سپری کرد، دار فانی را وداع گفت.

آیت الله مرعشی در سال ۱۳۵۶ هجری قمری در نجف اشرف به دنیا آمد و سال ۱۳۶۶ وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد. در سال ۱۳۷۰ هـ ق، مقدمات را کامل کرد و در آغاز سال ۱۳۸۰ هـ ق درس سطوح را شروع نمود و بعد از این مرحله، مدت ۳۰ سال درس خارج خواند.

ایشان در درس آیات عظام سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خویی، امام خمینی و شیخ حسین الحلی حضور داشت.

آیت الله مرعشی برای بسیاری از طلاب تدریس کرد و حدود ۶ یا ۷ دوره کفایه و مکاسب درس داد و یادداشت ها و مباحث آیت الله خویی در فقه را جمع آوری کرد و نوشت که حدود ۳۰ جلد است، امّا وضعیت سلامت ایشان اجاز ادامه نوشتن و تألیف را نداد.

ایشان به ورع و تقوا و تواضع معروف بود و در محافل حوزوی جایگاه علمی و در نزد عموم اقشار جامعه، جایگاه اجتماعی داشت. به زیارت حرم مطهر ائمه اطهار (ع) به ویژه حرم حضرت امیرالمومنین و حضرت شهدا (علیهما السلام) مواظبت می کرد و برای برگزاری مناسبت های اهل بیت (ع) و حضور در مجالس علی رغم بیماری تلاش می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    3 0
    رحمت و رضوان خداوند بر این استاد حوزه